شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: شبکه های اجتماعی و شبکه های بی دینی که رسانه را در اختیار دارند، شیطان بوده و بلندگوهایی هستند که از استعمار علیه دین تغذیه می شوند یعنی دلار می گیرند و علیه دین تبلیغ می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، بعد از ظهر امروز در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد در جلسه ای با موضوع سبک زندگی امام سجاد در بخش تربیت اولاد اظهار داشت: تربیت اولاد بخش بسیار مهمی از معارف دین ما را تشکیل می دهد و اگر بخواهیم خانواده های ما تحکیم بشود و خروجی های خوبی داشته باشد باید سرمایه گذاری های خوبی در بخش تربیت فرزندان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مقصود از تربیت فرزندان اقسام گوناگون تربیت است، افزود: تربیت اعتقادی، تربیت عبادی، تربیت اخلاقی، تربیت سیاسی و تربیت اجتماعی از جمله اقسام تربیت و همه اینها زیرمجموعه تربیت محسوب می شوند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کلمه تربیت در بیانات امام سجاد (ع) به کار رفته است، گفت: از اول تا آخر دعای 25 صحیفه سجادیه امام سجاد راجع به تربیت اولاد است و منبع خوبی برای تحقیق در مورد تربیت اولاد است و امام سجاد در دعای 25 صحیفه سجادیه در قالب دعا موضوع تربیت اولاد را مطرح می کند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه شیوه های تربیتی گوناگونی وجود دارد، تصریح کرد: شیوه تربیتی ترهیب و هشدار، ترغیب و بشارت، موعظه و ارشاد، تذکر و تلنگر، معرفی الگوهای موفق و دعا از جمله شیوه های تربیتی است.

وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) روش سیاسی، نظامی، تربیتی، خانوادگی و ... را در قالب دعا به ما یاد داده است، گفت: شرایطی در آن زمان حاکم بوده و محیط خفقانی وجود داشته که امام نمی توانسته همه چیز را شفاف بیان کند لذا امام در قالب مسائل تربیتی، مسائل انسانی و ارزش ها و ضد ارزش ها را مطرح کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه امروزه شیطان ها و شیطنت های زیادی وجود دارد که باید حواسمان به آنها باشد، اظهار داشت: شبکه های اجتماعی و شبکه های بی دینی که رسانه را در اختیار دارند،  شیطان بوده و بلندگوهایی هستند که از استعمار  علیه دین تغذیه می شوند یعنی دلار می گیرند و علیه دین تبلیغ می کنند.

وی با بیان اینکه امروز شیطان زیاد داریم و شیطان شناسی کار سختی نیست، گفت: اکنون شیطان حتی در خانه و در جیب همه ما و فرزندان ما هست، همین تلفن همراه ها می تواند شیطان باشد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: همین موبایل که یک وسیله کاربردی است، می تواند شگردهای شیطان را در جامعه ترویج کند بنابراین شیطان در دسترس همگان است و امروز کسی نمی تواند بگوید شیطان کیست و کجاست، ما شیطان های امروزی را می بینیم، می فهمیم و می شناسیم.

وی افزود: امام سجاد به آسیب های تربیتی که بر سر راه خانواده ها وجود دارد، اشاره می کند و می فرماید: خداوندا این شیطان دو کار می کند که ما را بیچاره می کند، یک شهوت ها و دسترسی به شهوت های حرام را آسان می کند و دیگر اینکه شبهه ها را هم می گستراند که اینها از جمله آسیب های خیلی مهم است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: این شیطان کارش این است که همیشه تابلو شهوت ها را برجسته می کند تا جوان ها را به شهوت و هوی پرستی بکشاند و از آن طرف تابلو شبهه را در مسیر راه نصب می کند و برای ما و فرزندانمان دام می گستراند.

وی ادامه داد: بنابراین دو فعالیت ضد انقلابی، ضد انسانی و ضد ارزشی شیطان شبهه آفرینی و شهوت گستری است که در مقابل شبهه آفرینی و شهوت گستری باید فرزندان خود را مقاوم سازی کنیم.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: شبهه آفرینی و شهوت گستری دو آفت مهم تربیت است که اگر این دو آفت را شناختیم می توانیم فرزندان، جامعه و خانواده را خوب تربیت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha