پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران

حوزه/ مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که جامعه اسلامی از سیره فاطمی فاصله گرفته است، گفت: حضرت زهرا(س) مقتدرانه پای ولايت ایستادند تا مکتب شيعه در طول تاريخ زنده بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد انتظاری، مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، دوشنبه شب در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بهشهر به عظمت و شخصیت والای حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: براساس آیات و روایات، وجود مقدّس، مبارک و مطهر حضرت زهرا(س) مدار هستی عالم و محور اسلام، نبوت و امامت  و در واقع انسانی کامل است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: اهل بیت(ع) پناهگاه امن و کشتی سلامت، سعادت و نجات بشریت عالم در دنیا و آخرت هستند و انسان همواره به کشتی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محتاج است.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران همچنین با اشاره به این که اهل بیت(ع) واسطه خدا با خلق خدا هستند، بیان داشت: این خاندان همتای قرآن، ناطق قرآن و مجسم قرآن هستند و این قرآن فصل الخطاب است. 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که سیره، شأن و صورت زندگی اهل بیت(ع) به قرآن است، گفت: این روسفیدان درگاه خدای سبحان خاص ام الائمه(س) رمزی است که گره های کور و بازنشدنی زندگی ما گرفتاران، بیچارگان، محتاجان، گمراهان و گناهکاران را باز می کند.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران در ادامه افزود: اگر می خواهیم از گمراهی، گناه، مشکلات، تهدیدات شیاطین، ظالمان، مستکبران و دشمنان نجات و امنیت خود، خانواده وجامعه را تأمین کنیم باید دوستدار و پیرو شیعه حقیقی اهل بیت عصمت وطهارت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) باشیم.

وی با بیان این که اگر می خواهیم در مقابل امواج سهمگین مخالفان این انقلاب، نظام، رهبری  و ملت رشید مقاومت کنیم لازم است شیعه حقیقی اهل بیت(ع) باشیم و به آنچه اهل بیت(ع) فرمودند عمل کنیم، ادامه داد: باید نسبت به عبادت و اطاعت خدا، پاکی، صداقت، رفاقت، اخلاق و واجبات و از آنچه که ما را برحذر داشتند اجتناب کنیم.

حجت الاسلام انتظاری در ادامه سخنان خود با بیان این که بدحجابی جامعه ما نا امید کننده است، گفت: متأسفانه امروز جامعه اسلامی از آن سیره ارزشمند حضرت زهرا(س) در حفظ عفاف و حجاب فاصله گرفته است.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی و مسائل فرهنگی افزود: فضای مجازی دارای فرصت و تهدید است و باید تلاش کنیم فرصت ها را تقویت کنیم.

وی با بیان این که دشمنان اهل بیت(ع)، عرصه فرهنگی این ملت قهرمان و ولایی ایران را هدف قرار داده اند، بیان داشت: هرچه ایام می گذرد و بر توسعه و پیشرفت تکنولوژی و فناوری افزوده می شود لشکر به پیشگاه اهل بیت عصمت و طهارت محتاج تر می شوند.

حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همه ما باید دفاع از جایگاه ولایت از آن بانوی بزرگ اسلام بیاموزیم، افزود: حضرت زهرا(س) در پای ولايت مقتدرانه ایستادند تا مکتب شيعه در طول تاريخ زنده بماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آن حضرت در برابر دشمنان اسلام ناب ایستادند و از انحراف جلوگیری کردند، گفت: آن بانوی بزرگ اسلام با شهادت خود ندای اسلام حقيقي را به گوش جهان رساند.

وی همچنین با بيان اين كه حضرت زهرا(س) در روز قيامت برای محبان واقعي اهل بيت(ع) شفاعت خواهند کرد که این نشان از جایگاه رفیع ایشان است، افزود: بايد فاطمي زندگي کنيم تا حضرت از ما راضي باشند.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، فاطمه شناسي را بزرگ‌ترين افتخار زنان مسلمان برشمرد و گفت: امامان معصوم، حجت خداوند بر روي زمين هستند و حضرت فاطمه(س) خورشيد تابناك حجيُت است.

حجت الاسلام انتظاری با بيان اين كه حضرت فاطمه(س) حقيقتي جاری و الگويی برجسته در عرصه جهانی است، اظهار داشت: صديقه كبری برای همه انسان‌های جهان اعم از زنان و مردان الگوی زندگي اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، عفت و حيا را يكي از درس‌هاي مهم سیره حضرت فاطمه(س) به زنان دانست و گفت: مهم ترين ويژگي دختران و زنان، عفت، حيا و پاكدامني است و جامعه‌اي كه زنان و دخترانش با عفت و حيا زندگي مي‌كنند فساد و ناهنجاري‌هاي اجتماعي در آن كمتر است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha