جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تشییع

۹ لاله گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس که به تازگی تفحص و شناسایی شده بودند، همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س) در بجنورد تشییع و در شهرهای مختلف استان به خاک سپرده شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، پیکر مطهر ۹ شهید والامقام تازه تفحص شده که ۶ نفر از این شهدای بزرگوار گمنام و سه نفر شناسایی شده اند، همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) امروز پس از اقامه نماز، تشییع و به خاک سپرده شدند.

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهدای والامقام امروز با حضور جمع کثیری از مردم، خانواده معزز شهدا، طلاب، روحانیون، دانشجویان، مسئولان استان و در شهرهای بجنورد٬ گرمه و اسفراین برگزار شد.

پیکر مطهر ۶ شهید گمنام و ۳ شهید تازه شناسایی شده٬ بر دوش مردم استان خراسان شمالی و تا گلزار شهدا در شهرهای بجنورد و گرمه مشایعت شد.

پیکر مطهر شهیدان جمشیدی و باغچقی که به تازگی شناسایی شده‌اند در گلزار شهدای بجنورد و پیکر مطهر شهید طاهری نیز در گلزار شهر گرمه به خاک سپرده شد.

همچنین مراسم تدفین ۲ شهید گمنام در دانشگاه پیام نور بجنورد، دو شهید در دانشگاه فرهنگیان و دو شهید نیز در مجتمع آموزش عالی اسفراین٬ با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید و مسئولان دانشگاهی و مردم شهید پرور استان برگزار شد.

مراسم وداع با این شهدا نیز شب گذشته در مسجد انقلاب بجنورد همزمان با شب شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) برگزار شد.

امروز نیز پیکر مطهر این شهدای والا مقام از محل مسجد انقلاب تا میدان کارگر بر روی دستان مردم شهید پرور استان تشییع شد.

دو شهید گمنام ۲۶ ساله در عملیات بدر در شرق دجله و دو شهید ۲۳ و ۱۷ ساله در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیده اند که دو نفر از آنان در دانشگاه فرهنگیان و دو نفر دیگر در پیام نور به خاک سپرده شدند.

شهید گمنام ارتشی ۱۹ ساله در منطقه زبیدات عراق و شهید ۲۶ ساله در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسیده اند که در دانشکده فنی و مهندسی اسفراین آرام می گیرند.

دو شهید دیگر هم که شناسایی شده اند شهید مهدی طاهری در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده که در شهرستان گرمه و شهید قربانعلی جمشیدی در منطقه زبیدات در سال ۶۷ به شهادت رسیده که از شهدای نیروی انتظامی بوده و در بجنورد به خاک سپرده شدند.

گفتنی است، اجتماع بزرگ هیئات عزاداری نیز به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در تمام شهرهای استان برگزار شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha