پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دختر مسلمان در فیلادلفیا به خاطر حجاب از مسابقه بسکتبال اخراج شد

حوزه/ داور مسابقات در یک دبیرستان در فیلادلفیای آمریکا یک دانش آموز محجبه مسلمان را به خاطر داشتن حجاب اسلامی مجبور کرد در نیمه بازی زمین را ترک کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دختر بسکتبالیست مسلمان به خاطر داشتن حجاب از بازی در مسابقه محروم شد. داور مسابقات یک دانش آموز محجبه آمریکایی را در فیلادلفیا تنها به خاطر داشتن حجاب اسلامی مجبور به ترک زمین بازی کرد.

نصیحه تامپسون کینگ، 16 ساله در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در مسابقات حذفی بسکتبال در حال بازی بودم که داور به من گفت اجازه ندارم با پوشش سر در ادامه مسابقه حضور داشته باشم. این کار مرا خجالت زده کرد زیرا درست وسط مسابقه بودیم. می توانست قبل از رقابت ها مرا از بازی اخراج کند اما تعمدا این کار را در میانه بازی و جلوی چشم همه انجام داد.

این بازیکن محجبه همچنین گفت که در 24 مسابقه بسکتبال دیگر با حجاب شرکت داشته و تا به حال با مشکلی روبرو نشده بود.

در ادامه مقامات مدرسه مدعی شدند که اخراج این دانشجوی مسلمان یک اشتباه سهوی بوده و ربطی به پیش داوری های مذهبی نداشته و فرم مخصوص وی برای داشتن حجاب اسلامی به دست داوران نرسیده است.

گفتنی است براساس آیین نامه های مدارس آمریکا دختران مسلمان بسکتبالیست باید پیش از مسابقات فرم مخصوصی را پر کرده و برای داشتن حجاب در هنگام مسابقات بسکتبال رسما از مقامات ورزشی اجازه بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha