جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف تاکید کرد: درخواست آمریکا برای حضور نیروهای آن برای نظارت بر انتخابات الانبار و موصل پذیرفتنی نیست.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه  تاکید کرد: درخواست آمریکا برای حضور نیرو های آن بریا نظارت بر انتخابات الانبار و موصل پذیرفتنی نیست.

وی به خانواده های کرکوک تسلیت گفت و به رشادت های بسیج مردمی افتخار کرد.

حجت الاسلام قپانچی بر ضرورت هوشیاری و تعقیب گروهک های پنهان تروریستی و رصد تحرکات افسران حزب بعث تاکید کرد.

وی در بخش دیگر خطبه، پاسخ منفی دولت عراق را به درخواست آمریکا مبنی بر باقی ماندن 20 پایگاه نظامی آمریکایی، ستود و درخواست آمریکا را برای ورود نیروهایش برای نظارت بر انتخابات در الانبار و موصل، مردود دانست و آن را موجب از بین رفتن رأی شهروندان قلمداد کرد.

امام جمعه نجف اشرف همچنین با تاکید بر این که نیروهای ما قادر به تحقق امنیت در این دو استان هستند، اقدام آمریکا را در ایجاد منطقه امن برای حمایت از نیروهایش در داخل خاک عراق، مردود اعلام کرد.

جنگ طایفه ای از طریق مرجعیت دینی و ملّت دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) خنثی شد

حجت الاسلام سید قپانچی در خطبه دینی به انفجار گنبد حرم امامین عسکریین (علیهما السلام) که هدف از آن قرار دادن عراق در جنگ طایفه ای بود، اشاره و تصریح کرد: این پروژه از طریق مرجعیت دینی و ملّت دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) خنثی شد.

وی در خصوص برگزاری موفقیت آمیز مراسم ایام فاطمیه، از آستان مقدس علوی و نیرو های امنیتی و خدماتی تشکر و قدردانی کرد و گفت: خداوند به فضل ولایت اهل بیت(ع) بلاهای زیادی را از ما دور کرده است.

حجت الاسلام قپانچی، برگزاری ششمین نشست هم اندیشی عتبات مقدس و زیارتگاه های جهان که به میزبانی آستان مقدس علوی انجام شد، را ارج نهاد و از این آستان سپاسگزاری کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha