جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بانوی ایتالیایی گرویده به اسلام، کتاب ترجمه ایتالیایی قرآن را منتشر می کند

حوزه/دکتر سابرینا لی که به دین اسلام گرویده، قرآن مجید را از روی نسخه انگلیسی عبدالله یوسف علی متعلق به سال ۱۹۳۰ به زبان ایتالیایی ترجمه کرده که ۵ سال به طول انجامیده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، یک سازمان اسلامی در ایتالیا قصد دارد از طریق گفتمان میان ادیانی، با افراط گرایی مبارزه کند.

دکتر سابرینا لی، که به دین اسلام گرویده، در این راستا اعلام کرده که اخیرا قرآن مجید را بار دیگر به زبان ایتالیایی ترجمه نموده و ابراز امیدواری کرد که بتواند نیاز روز افزون به معرفی اسلام و پیام صلح را به شیوه ای بهتر در جوامع اروپایی به جا آورد.

این کتاب که نسخه انگلیسی قرآن مجید عبدالله یوسف علی در سال 1930 به زبان ایتالیایی ترجمه شده است، شامل 1 هزار صفحه می باشد و ترجمه آن تقریبا 5 سال به طول انجامید.

دکتر لی مدیر مرکز اروپایی «توسل» ، یک مرکز گفتمان و تحقیقاتی و یک اتاق فکر اسلامی واقع در رم ایتالیا در این باره گفت: قرآن مجید پیش از این به زبان ایتالیایی ترجمه شده و از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال به عقیده من برای نزدیک شدن به گروه بیشتری از خوانندگان به ویژه غیرمسلمانان، ترجمه این نسخه از قرآن مجید ضرورت داشت.

جمعیت مسلمانان ایتالیا رو به افزایش است

وی افزود: در زمانه ای که جامعه اسلامی در اروپا هدف احزاب سیاسی راست افراطی قرار دارند و سوءبرداشت های زیادی درباره اسلام در جریان بوده و اسلام هراسی شکل گرفته، این شیوه تبلیغی ضرورت دارد.

دکتر لی در ادامه گفت: بسیاری کارشناسان علوم اجتماعی بر این باور هستند که جمعیت مسلمانان تا سال 2050 در ایتالیا به 10% خواهد رسید. این درحالی است که گرفتن شهروندی برای مسلمانان است هنوز هم یک مشکل بزرگ است. 4 درصد یا 2.5 میلیون جمعیت ایتالیا را مسلمانان تشکیل می دهند. مسلمانانی که بیشتر از مراکش، تونس و پاکستان به این کشور آمده اند و به خوبی با جامعه ایتالیایی سازگاری پیدا کرده اند. اکثریت آنان را جوانان نسل دوم و سوم تشکیل می دهند. متاسفانه این نسل جوان هیچ آموزش مذهبی در رابطه با دین شان نخواهند داشت و عملا به خاطر فرهنگ و پیشینه والدین شان مسلمان باقی می مانند.

دکتر لی افزود: ایتالیا با اسلام هراسی روز افزونی که 5 سال پیش خبری از آن نبود روبرو است. و هر چند ایتالیا از نظر سیاسی سکولار است اما اکثریت جمعیت آن را کاتولیک ها تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha