جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید کاظم مدرسی یزد

حوزه / نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، منشور روحانیت حضرت امام خمینی(ره) را دستورالعمل حوزه انقلابی دانست و گفت: یکی از هنرمندی های بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی کنار زدن لایه های دروغین و استخراج اسلام واقعی از میان اسلام لیبرال، متحجر، روشنفکر مابان و غرب زدگان و قرار دادن آن در اختیار مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با بیان اینکه امام خمینی(ره)با انتشار منشور روحانیت راه را برای روحانیت به درستی و خوبی تبیین فرمودند، اظهار داشت: امام(ره) یک شخصیت عمیق حوزوی بودند که در جنبه های مختلف علمی و معرفتی مجتهدانه ید طولایی را از خود نشان دادند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به این که این شخصیت بزرگ عالم به عنوان یک جلودار حوزوی و یک شاخص قرن ها تلاش علمی در حوزه های علمیه سخنانشان به عنوان راهبرد و راهنما باید تلقی شود، گفت: منشور روحانیت را می توان یکی از جامع و کامل ترین منشورها برای راهنمایی روحانیون و طلاب برای حضور در جامعه عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این منشور شاخصه های بسیار خوبی ذکر شده که مهمترین آنها را می توان بحث زهد روحانیت، حفظ نظام و ارزش های انقلاب و دیگری بصیرت و بینش روحانیت مطرح کرد.

زندگی عالمان دین پیوسته زاهدانه بوده است

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه عالمان دینی پیوسته زاهدانه زندگی می کردند، افزود: امروز هم در دوران نظام اسلامی، روحانیت اصیل زاهدانه زندگی می کنند، اما ممکن است در هر زمانی افرادی باشند که از این منش فاصله گرفته باشند، به ویژه که اگر این افراد با لباس روحانیت امور کشوری را هم بر عهده داشته باشند بسیار خطرناک و مضر است.

زاهدترین فرد رهبر نظام اسلامی و شاخص روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان یک رونده راه امام و زاهدترین فرد جلودار نظام اسلامی و شاخص روحانیت است که حتی دوست و دشمن نیز نسبت به این مسئله اقرار کرده است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه روحانیت ضمن حفظ اصالت و استقلال خود باید این دید را نسبت به تکلیف الهی داشته باشد که در قالب بازوی انقلاب اسلامی ایفای نقش کند تصریح کرد: روحانیت ضمن  وابسته نبودن به قدرت ها، پشتیبان نظام اسلامی باشد و با حفظ استقلال کمک نظام اسلامی باشد.

وی خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه در این زمینه سازوکارهای بسیار خوبی از خود نشان دادند، اما با این حال نیز هنوز جای کار بسیار دارد.

استخراج اسلام واقعی از میان اسلام لیبرال و متحجر

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، یکی از هنرمندی های بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی را کنار زدن لایه های دروغین نظام و استخراج اسلام واقعی از میان اسلام لیبرال، متحجر، روشنفکر مابان و غرب زدگان و قرار دادن در اختیار مردم دانست و گفت: بینش و بصیرت روحانیت باید به نوعی باشد که اسلام آن، اسلام شرقی و غربی طلقی نشود بلکه اسلام ناب محمدی باشد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در پایان با بیان این که خوشبختانه امروزه در برخی از حوزه های علمیه منشور روحانیت مورد توجه اساتید و طلاب قرار گرفته است، افزود: معتقدیم که اگر بخواهیم حوزه های علمیه، حوزه انقلابی باشند، روحانیت باید راه امام را به خوبی ادامه دهد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha