جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ رونمایی از مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام»

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان این که در نگاه امام موسی صدر دین عامل تفرقه نبود، گفت: ایشان دین را بزرگترین سبب، خاستگاه و جایگاه همکاری، همگرایی، وحدت و کنار هم بودن می دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از مجموعه دوازده جلدی «گام به گام با امام» شامل مجموعه گفتارها، مصاحبه ها و مقالات امام موسی صدر که در سالن جلسات کتابخانه ملی، در تهران برگزار شد، امام موسی صدر را شخصیتی تاریخ شناس، آینده شناس، عالم، محقق، مفسر، فقیه، اندیشمند و... دانست و گفت: برخی مباحثی که تازه در حوزه های علمیه مطرح می شود ایشان قبلاً مطرح کرده اند.

وی افزود: در شخصیت امام موسی صدر به خدا، دین و مردم توجه می شود .در نگاه ایشان خداوند تنها خدای تکلیف نیست، بلکه خدای تمام ادیان، زندگی، عشق، محبت، حاضر در جامعه و مبدأ محبت ها و رحمت ها است. امام موسی صدر کسی بود که زندگی را برای خدا شکل می داد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در نگاه امام موسی صدر دین عامل تفرقه نبود، بلکه عامل اتحاد بود. در نگاه ایشان دین نه تنها سبب جدایی ادیان از یک دیگر نمی شد، بلکه دین در حد پایین نیز عامل تفرقه نبود. ایشان دین را بزرگترین سبب، خاستگاه و جایگاه همکاری، همگرایی، وحدت و کنار هم بودن می دید.

وی ادامه داد: در نگاه امام موسی صدر میان خدا و دین پیوند عمیق وجود دارد. بخش خدا محوری در دین امام موسی صدر بسیار قوی بود. در نگاه ایشان عناصر کمرنگ شده در دین، حضور پر رنگ داشت. برای نمونه مدارای با خلق که اصل اساسی دین است را بسیاری کنار گذاشته بودند ولی امام موسی صدر به این موضوع نگاه ویژه ای داشت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که امام موسی صدر با مردم ارتباط عمق عاطفی و محبتی داشت، خاطرنشان کرد: ایشان با گروه ها، ادیان و مذاهب متعدد ارتباط داشت. دینی که امام موسی صدر معرفی می کرد دین هویت بخش به شیعه بود که آن را در عمل و سیره زندگی شیعیان لبنان، ایران و... می بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به این که ارتباط برخی با مردم تشریفاتی است، خاطرنشان کرد: مردم در نگاه دینی، بسیار محوری هستند و امام موسی صدر در سیره و گفتار نسبت به مردم توجه داشت. ایشان یک مسلمان، شیعه، متدین، تئوری پردازی بود که در جهت همگرایی و وحدت مردم حرکت می کرد و این سنت حسنه از ایشان باقی مانده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha