شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اشرف بروجردی-رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

حوزه/ بروجردی با بیان این که امام موسی صدر یک شخصیت تاریخ ساز است، گفت: به شخصیت علمی و دانشی ایشان به سبب تأثیر از مسائل سیاسی کمتر پرداخته شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، اشرف بروجردی، پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از مجموعه دوازده جلدی «گام به گام با امام» شامل مجموعه گفتارها، مصاحبه ها و مقالات امام موسی صدر که در کتابخانه ملی ایران برگزار شد، با بیان این که برخی از چهره ها تاریخ سازند، گفت: تاریخ سازی به معنای ماندگاری در تاریخ و منشأ اثر برای یک حرکت جمعی است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: امام موسی صدر یک فرد تاریخ ساز است. هر چند به شخصیت علمی و دانشی ایشان به سبب تأثیر از مسائل سیاسی کمتر پرداخته شده، ولی با تلاش های مؤسسه امام صدر اکنون کارهایی صورت گرفته است.

بروجردی با بیان این که امام موسی صدر در جایگاه پدری جامعه توانست نقشی را ایفا کند که امروز نیز آثار آن بر جوامع اسلامی مترتب است، اظهار کرد: اقدام امام برای تشکیل حرکت مردمی در جهت نجات امت اسلامی به ویژه شیعیان از تهاجمات دشمن بوده است.

وی ادامه داد: امام موسی صدر توجه ویژه ای به محرومان داشت که آثار و تبعات آن هنوز در جامعه لبنان و جوامع اسلامی وجود دارد. امام صدر معتقد بود مسلمانان باید از محرومیت خارج شوند که مهم ترین این محرومیت ها، محرومیت فکری، اندیشه ی و باورهای اعتقادی است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان این که انسان مهم ترین مبحث امام موسی صدر بوده، تأکید کرد: امام تلاش می کرد وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... جوامع اسلامی به حدی رشد کند که کسی متعرض آن ها نشود و دشمنان شرایط را برای مسلمانان تهاجمی قرار ندهند.

وی یادآور شد: امام موسی صدر در رفتار و گفتار با خوانش اسلام رحمانی چهره ای را به جامعه بشری عرضه کرد که می تواند زمینه ساز رشد و شکوفایی دین اسلام باشد. اگر امروز دغدغه این را داریم که چرا جوانان به دین توجه نمی کنند عمدتا به رفتار افرادی باز می گردد که می خواهند هدایت کننده باشند.

بروجردی عنوان کرد: مردم به دین رهبران خود هستند، به همین دلیل هنوز هم مردم لبنان عاشقانه در پی تحقق اهداف امام موسی صدر هستند. این سهم نفوذ یک رفتار و باور است، به همین دلیل اگر افرادی دلسوز اسلام، مسلمانان و شیعیان باشند باید مروری بر زندگی کسانی داشته باشند که آن ها توانستند حلقه وصل میان انسان ها باشند. در لبنان شیعیان، مسیحیان و اهل تسنن هستند، ولی تمامی این مردم از امام موسی صدر به نیکی یاد می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha