جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش ائمه جمعه مازندران

حوزه/ همایش ائمه جمعه مازندران امروز با عنوان «نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، فضای مجازی فرصت ها و چالش ها»، در بابلسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، همایش ائمه جمعه مازندران، امروز با عنوان «نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، فضای مجازی فرصت ها و چالش ها» در بابلسر برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر در این همایش با اشاره به نقش نماز جمعه در رشد و تعالی جامعه اسلامی، گفت: این پایگاه ارزشمند دینی و سیاسی، نقش بسیار مهمی در تحقق وحدت و همبستگی عمومی ایفا کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که صفوف نماز جمعه فرصتی برای تقویت وحدت ملی است، افزود: ائمه جمعه همواره پیشگام در تقویت وحدت و همدلی در جامعه بوده اند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که نماز جمعه به عنوان یکی از رویش های انقلاب اسلامی همواره نقشی محوری در تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور ایفا کرده است، بیان داشت: امروز نماز جمعه تریبون های هدایت و روشنگری جامعه هستند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که پایگاه نماز جمعه سدّ محکمی در برابر توطئه ها و هجمه های سنگین دشمنان علیه اسلام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: ملت ایران هر هفته با حضور در این قرارگاه های فرهنگی عظمت و اقتدار خود را به رخ جهانیان می کشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ائمه جمعه هر هفته با روشنگری های خود بسیاری از توطئه های دشمن را خنثی می کنند، بیان داشت: علت عصبانیت دشمنان از این جایگاه ارزشمند، خنثی کردن اهداف و برنامه های آنها از سوی امامان جمعه است.

امام جمعه بابلسر با بیان این که  پایگاه های نماز جمعه نقش بسیار مهمی در تقویت گفتمان انقلاب اسلامی به عهده دارند، گفت: آرمان ها و ارزش های انقلاب با حمایت های همین تریبون های ارزشمند حفظ مانده است.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که تلاش ائمه جمعه تقویت وفاق و همدلی در کشور است، خاطرنشان کرد: تریبون های نماز جمعه بهترین جایگاه برای دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن تریبون های نماز های جمعه را سدی در برابر اهداف و نقشه های شوم خود می داند، خاطرنشان کرد: هوشیاری و بصیرت بالای ائمه جمعه در تبیین مسائل مهم سیاسی روز از بسیاری از بحران های احتمالی در کشور جلوگیری می کند.

امام جمعه بابلسر در بخش دیگری از سخنان خود به فضای مجازی و تهدید های آن برای جامعه اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان باید برای رفع این تهدیدها تدبیر کنند، گفت: نباید فضای مجازی به محلی برای جولان ضد انقلاب و اغتشاش گران شود.

حجت الاسلام قلی پور بر ضرورت مدیریت صحیح فضای مجازی در کشور تأکید کرد و افزود: نباید به بهانه های سیاسی فضای مجازی به حال خود رها شود و برای کشور بحران ایجاد کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فضای مجازی علاوه بر ظرفیت هایی که می تواند داشته باشد، متأسفانه تهدید های بسیاری برای جامعه ما در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در همین حوادث گذشته به وضوح نقش فضای مجازی در مدیریت اغتشاشات دیده شد.

وی با تأکید براین که باید یک مدیریت صحیح و جامع بر روی فضای مجازی حاکم باشد، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها با نگاه های سیاسی تلاش می کنند مدیریت بر فضای مجازی رها کنند که در آن صورت جامعه با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha