پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برگزاری مرحله مقدماتی المپیاد قرآن و حدیث در اندونزی

مرحله مقدماتی المپیاد قرآن و حدیث با شرکت ده ها داوطلب از دانشجویان کالج اسلامی صدرا در رشته هایی از جمله تحفیظ، صوت قرآن کریم و همچنین روخوانی کتاب عربی در محل سالن اجتماعات المصطفی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در مراسم افتتاحیه المپیاد، آقای هاشم عدنانی معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی با بیان اینکه تنها هدف المپیاد یافتن فرد برتر نیست، گفت : فراتر از یافتن فرد برتر هدف این المپیاد ایجاد یک حرکت قرآنی عظیم سراسری در اندونزی است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این المپیاد اظهار داشت : دانشجویان باید از این نوع مسابقات استقبال نمایند، چرا که این نوع مسابقات زمینه مناسبی برای سنجیدن ظرفیتهای نهفته در درون انسان ها ایجاد می کند.

در ادامه، معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی المصطفی ابراز کرد : در بسیاری از دانشگاه های اسلامی جهت پرورش دانشجویان در زمینه قرآن، مراکز و یا انجمن های قرآنی تاسیس شده است. کالج اسلامی صدرا نیز همانند سایر دانشگاه های اسلامی مرکز دارالقرآن المصطفی راه اندازی کرده که ویژگی منحصر به فرد خود را دارد.

وی افزود : با وجود نیروها و مدرسین با سابقه در کالج صدرا می توان این ویژگی منحصر به فرد را حفظ کرده و از لحاظ کیفیت با سایر مراکز قرآنی دانشگاه های اسلامی در اندونزی رقابت نمود.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین اسعدی، نماینده المصطفی در اندونزی، طی سخنانی در این مراسم عنوان کرد : هدف از اینگونه برنامه هاو ترویج آموزه های قرآنی، نزدیک کردن دانشجویان مسلمان به قرآن است، بطوریکه حیات و ممات ما با قرآن انس پیدا کند و ما را در آخرت و در روز حساب نجات دهد.

وی با اشاره به اهداف اساسی زندگی انسان ها اظهار کرد : هدف اساسی ما در زندگی رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است که با انس گرفتن با کلام خداوند بدست می آید.

نماینده المصطفی افزود: کتاب الهی با نامهای قرآن فرقان، میزان، نور و شفا به مردم معرفی شده است. "فرقان" نشانگر آن است که بوسیله آن حق را از باطل تشخیص داده می شود. دوم "میزان" است که بوسیله آن ارزش اعمال انسان ها سنجیده می شود. سوم "نور" است که همراهی با قرآن نورانیتی دردل انسان بوجود می آورد وبا آن نور هدایت می شود. چهارم "شفا" است که دل و جان انسان را از هر مرض وکدورتی شفا می بخشد وبه راه حق رهنمون می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین اسعدی در پایان ابراز داشت: هدایتگری قرآن کریم برای کسانی است که در مسیر هدایت آن قرار بگیرند وگر نه با داشتن و محض «یضل به کثیرا و یهدی به کثیرا». قرائت قرآن کسی هدایت نمی شود بلکه گاهی گمراه هم می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha