جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ برای موفقیت در طلبگی باید اصول و قواعدی رعایت شود تا سعادت دنیا و آخرت انسان تامین شود که اولین اصل داشتن اخلاص است؛ چرا که اگر یک طالب علم اخلاص نداشته باشد علم او برکت نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه تهران و سبزوار که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با اشاره به فضیلت طلبگی گفتند: هیچ شغلی در عالم با برکت تر و با فضیلت تر از طلبگی نیست و باید همواره شاکر خدای متعال باشیم که در این وادی هستیم.

معظم له افزودند: دین اسلام برای همه ابعاد زندگی انسان برنامه دارد هرچند که قبل از انقلاب دشمنان سعی می کردند که اسلام را در تنها امور فردی و محدود خلاصه کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در تشریح اصول موفقیت در عالم طلبگی گفتند: برای موفقیت در طلبگی باید اصول و قواعدی رعایت شود تا سعادت دنیا و آخرت انسان تامین شود که اولین اصل داشتن اخلاص است چرا که اگر یک طالب علم اخلاص نداشته باشد علم او برکت نخواهد داشت.

این مرجع تقلید در تبیین اصل بعدی گفتند: داشتن همت والا و پشتکار شرط بعدی موفقیت در عالم طلبگی می باشد چرا که این راه راه شیخ طوسی ها وشیخ مفید هاست و بدون داشتن اراده قوی کسی به جایی نخواهد رسید.

معظم له  افزودند: داشتن برنامه و رعایت نظم در همه کارها از دیگر شروط موفقیت در دنیای طلبگی است و انسانی های بی برنامه و سست عنصر به درد طلبگی نمی خورند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که فقیه لازم است از علم بسیار بالایی برخوردار باشد تا بتواند کارهای علمی بزرگ در جامعه انجام دهد، گفتند: تربیت فقیه مسئله مهمی است، چون فقیه است که می تواند مبانی دینی و ارزشی را تبین و نشر و گسترش دهد لذا لازم است فقیه به تعداد کافی تربیت شود.   

معظم له در پایان، تربیت فقیه در حوزه ها را مهم دانستند و  بیان داشتند: فقیه و حوزه نقش مهمی در آگاهی دادن مردم به مسائل شرعی و سایر مسائل دارند و به همین دلیل کسانی که در این جایگاه قرار می گیرند، ضرورت دارد از شاخص ترین افراد باشند.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha