شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی

حوزه/ نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که این مجمع، نهادی فعال و پویا است گفت:۲۰۰ نفر عضو جدید به زودی به این مجمع ملحق می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی شامگاه چهارشنبه در هشتمين اجلاسيه مجمع عمومی جامعه مدرسين حوزه علميه قم که با موضوع نقش اساتيد در ارتقا علمی و عملی حوزه‌های اخلاق و گزارش فعالیت های مجمع، برگزار شد، گفت:  صدور 14 بیانه توسط مجمع عمومی جامعه مدرسین از اول مهر ماه در موضوعات مختلف اجتماعی ملی و بین المللی، تشکیل گروه مشورتی با حدود 28 نفر از اساتید توسط هیئت رئیسه، تشکیل کارگروه استانی از فعالیت های این مجمع  می باشد.

وی به فعالیت کمیته های مختلف از جمله کمیته اخلاق اشاره کرد و گفت: اکثر کمیته ها طرح هایی را دارند که برخی از آن ها در حال اجرا شدن است؛ بحث اخلاق به عنوان موضوع مهم و رکن حوزه ها باید کارشناسی شود که در این راستا در مدیریت قبلی حوزه در معاونت تهذیب و مرکز صیانت، تحقیقات میدانی جامعی صورت گرفت که باید ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی، مجمع عمومی جامعه مدرسین را یک مجمع پویا و زنده دانست و عنوان کرد: 200 نفر عضو جدید به زودی به این مجمع ملحق می شوند.

استاد حوزه به بخش همایش ها اشاره کرد و گفت:‌سه همایش را در این مدت برگزار کردیم که عبارت اند از همایش هجرت مبارک، اجلاسیه فضای مجازی، فرصت ها و تهدید ها که این از اجلاسیه های بسیار خوبی بود که برکات فراوانی داشت.

وی افزود: خوشبختانه جریان سازی مناسبی در اجلاسیه هایی که برگزار شد انجام شده است؛ 25 اجلاسیه در حدود 3 سال و نیم برگزارشده و مجمع عمومی جامعه مدرسین در این مدت 4 تفاهم نامه نیز با برخی مراکز داشته است.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: از مهم ترین تفاهم نامه می توان به تفاهم نامه با مجمع نمایندگان طلاب و فضلا حوزه علمیه قم، تفاهم نامه با انجمن های علمی حوزه و با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمینبنیادی اظهارکرد: تفاهم نامه با آستان قدس رضوی از بهترین تفاهم هایی بود که در این زمینه منعقد شد که بر اساس آن 320 نفر از اساتید مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه در 18 موضوع می توانند با آستان قدس رضوی همکاری داشته باشند؛ همچنین کارتی را برای اعضا صادر خواهد شد که بر طبق آن می توانند از کتابخانه و موزه علمی آستان قدس رضوی هر زمانی که بخواهند استفاده کنند؛ با این امکان می توان زمینه های گسترده و مفیدی را ایجاد کرد و با حضور اساتید در مشهد فرصت مطالعاتی خوبی برای آن ها فراهم می شود.

وی اظهارکرد: خوشبختانه تاکنون هم اندیشی های خوبی تا کنون برگزار شده است؛ یک نمونه ان هم اندیشی هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه با مرکز آموزش عالی فقه و علوم اسلامی بوده است.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: هیئت رئیسه مجمع با مراجع عظام تقلید دیدار داشته و فرمایشات و دستورات آن هارا تا جایی که در توان بوده اجرا کرده است و همواره منویان رهبری را سر لوحه کار خورد قرار داده است.

وی مطرح کرد: صدور کارت برای اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین به همت هیئت رئیسه ممکن شده است و به زودی کارت عضویت برای اعضا صادر خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha