جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دومین روز اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سراسر کشور در قم

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در عظمت و شخصیت حضرت زهرا(س) همین بس که از درون شکم و رحم با مادرش حضرت خدیجه(س) سخن می گفت و انیس و مونس تنهایی مادرش بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت الله مقتدایی امروز در دومین روز اجلاسیه مدیران مدارس استان ها که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: در عظمت و شخصیت حضرت زهرا(س) همین بس که از درون شکم  و رحم با مادرش حضرت خدیجه(س) سخن می گفت و انیس و مونس تنهایی مادرش بود.

دبیر دوم  شورای عالی حوزه عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند« این دختر کوثر است و از او فرزندانی خواهند آمد که خلفاء بعد من پیامبر(ص) خواهند بود».

 عضو خبرگان رهبری افزود: این روایت را امام صادق(ع) درباره شخصیت مادرشان حضرت فاطمه(س) نقل کردند و فرمودند« در زمان به دنیا آمدن زهرای مرضیه(س)، زنانی از بهشت از جمله حضرت مریم(س)، آسیه زن فرعون برای کمک به حضرت خدیجه(س) به زمین آمدند و کمک کردند تا حضرت زهرا(س) به دنیا آمد.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه امروز شاهد برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس  هستیم و قطعا جلسه پرباری خواهد بود گفت: امروز شما مدیران و مسئولین مدارس علمیه نقش سنگینی در تربیت آینده سازان نظام دارید و این جایگاه بزرگی است و نباید از این مسئله غلفت کرد.

عضو شورای عالی حوزه عنوان کرد: شما مدیران در مدرسه علمیه ای قرار دارید که بسیاری از جوانان حضور دارند، تربیت می کنید، تعلیم می دهید. باید بدانید این افراد آینده نظام و مرجعیت هستند.

 عضو خبرگان رهبری افزود: افرادی مانند مرحوم آیت الله بروجردی ها و امام راحل ها در همین مدارس علمیه  زندگی کردند، درس خواندند و به تعلیم، تعلم و تهذیب نفس پرداختند و اثر گذار شدند و دنیا را با انقلاب خود دگرگون کردند.

آیت الله مقتدایی گفت: در احوالات مرحوم آیت الله بروجردی نوشتند« او شخصیتی بود که در دوران جوانی کسی باور نمی کرد او مرجعیت آینده باشد ولی این عالم بزرگوار شخص بزرگی شد. این نشان می دهد که کسی نمی داند از میان این حوزویان چه کسی فردا چه مسئولیتی را خواهد پذیرفت. بنابراین این نشان از اهمیت کار مدیران برای تربیت است.

دبیر دوم شورای عالی حوزه عنوان کرد: شما در مدرسه ای مسئولیت دارید که جوانان آن از همان اول کار مورد عنایت حضرت حق تعالی هستند. این افراد قطعا در آینده مبلغ بزرگ، علامه طباطبایی بزرگ و مفسر خواهد شد.

 عضو خبرگان رهبری افزود: اگر شما مدیران، طلبه را از نظر تقوایی و درسی رشد دهید، اگر آنها را تشویق به امر تبلیغ در زمانی که توانمند شدند، کنید، قطعا توانستید خدمت شایسته به نظام و حوزه کنید.

آیت الله مقتدایی گفت: مسئولیت امروز شما مدیران در تعالی و رشد حوزه و نظام بسیار مهم و سنگین است. اگر این چنین تعهدی داشته باشید و احساس کنید که دارای رسالت سنگینی برای رشد حوزه و تعالی آینده نظام برخوردارید، قطعا برای وقت و مسئولیت خود ارزش قائل خواهید شد.

عضو شورای عالی حوزه عنوان کرد: مدیران توجه کنند اگر  مدرسه ای نسبت به مدارس علمیه دیگر در مسائل تقوایی، درسی و علمی قوی و عالی هست، باید تقویت و تشویق کرد. این طلاب افتخار برای مدیران می شوند و اگر این کارها صورت گیرد، قطعا همین افراد فردا وارد جامعه می شوند دین را تبلیغ می کنند، مردم را هدایت می کنند، استاد می شوند، طلبه تربیت می کنند، این خودش افتخاری است و در عین حال شما مدیران توانستید سلسله وار افراد زیادی را تربیت کنید و نتیجه زحمات خود را ببینید. وقتی وارد قیامت شدید از آثار این عمل خود بهره می برید و این  آثار دو چندان خواهد بود.

آیت الله مقتدایی گفت: اگر توجه به این مسئولیت، غفلت نباشد، اگر  مدیر مدرسه علمیه سروقت بیاید، نظارت کند، در موارد مختلف به طلبه مشاور و تذکر دهد، پدرانه محبت کند، به تهجد طلاب رسیدگی کند، این چنین مدیری، قدر جایگاه خود را دانسته است.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر جمعی از مدیران این گونه عمل کردند و این گونه طلبه را تربیت کنند، قطعا آثار زیادی برای حوزه و جامعه خواهد داشت و جامعه سالمی از هر لحاظ  خواهیم داشت.

آیت الله مقتدایی گفت: اگر قصد داریم طلبه مهذب عالم فاضل وعامل پرورش دهیم که در آینده برای نظام و جامعه پرورش دهیم و تربیت کنیم، شرطی دارد و آن این است که خود مدیر هم عامل به عمل باشد.

دبیر دوم شورای عالی حوزه عنوان کرد: این امر مهم  است مدیر مدرسه علمیه چطور با طلبه جوان برخورد می کند با محبت یا با دعوا و سرزنش و توهین. اگر مدیری که به طلبه در موارد مختلف علمی و اخلاقی تذکر می دهد، خودش عالم و فاضل باشد، این الگوی مناسبی برای طلبه جوان آن مدرسه می شود نه تنها در آن  مدرسه علمیه بلکه در جامعه هم مؤثر هستید.

عضو خبرگان رهبری افزود: حضرت علی(ع) فرمودند« اگر شما را امر و نهی از عمل می کنم خودم قبل از شما عامل هستم. اگر مراعات کردیم می توانیم حوزه عملیه خوب و بزرگ و مؤثری را شاهد باشیم.

۳۱۳/۴۰

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha