پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه حقانی

حوزه/ منظور از رشد جامع این است گاهی طلبه نمی داند که حوزه از او چه می خواهد، گاهی استاد به نقش تربیتی طلبه توجه ندارد و تنها به درس دادن اکتفاء می کند که باید در کنار مسائل آموزشی همه این نکات به او آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین واحدی پیش از ظهر امروز در دومین روز از اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استانها که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد به بیان طرح های موفق مدرسه حقانی اشاره کرد و گفت: اولین طرح،  طرح رشد و تربیت جامع بود یعنی طلبه درهمه جهات مختلف دیده شده و با برنامه ریزی مناسب برای او قدم به قدم پشتیبانی می شود.

 مسئول هماهنگی مدارس علمیه سطح یک حوزه های علمیه افزود: در دیدار مرحوم آیت الله العظمی فاضل، آن عالم وارسته به ما گفتند«مسئولیت تربیت جوانان بسیار سنگین است»، اما باید دید که تربیت در چه ساحتی باید باشد.

وی عنوان کرد: اولین ساحت، فردی است، اگر طلبه موفق تربیت کردیم، در جامعه اسلامی این فرد، الگوی خوبی برای سایر افراد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: ساحت دیگر، رشد علمی، اعتقادی، معنوی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی است؛ منظور این است همه ساحت های تربیتی طلبه دیده شود و همه برای احیاء این رشد تربیتی تلاش کنیم.

مسئول هماهنگی مدارس علمیه سطح یک حوزه های علمیه افزود: منظور از رشد جامع این است گاهی طلبه نمی داند که حوزه از او چه می خواهد، گاهی استاد به نقش تربیتی طلبه توجه ندارد و تنها به درس دادن اکتفاء می کند که باید در کنار مسائل آموزشی همه این نکات به او آموزش داده شود.

وی افزود: اولین کاری که در مدرسه  حقانی انجام دادیم، تعریف از رشد جامع و مصاحبه از شخصیت ها در همین رابطه بود.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: مسئله بعدی انس با کتاب و سنت وعترت بود، این انس بسیار مفید فایده برای طلبه است و می تواند در او اثر گذار باشد.

 مسئول هماهنگی مدارس علمیه سطح یک حوزه های علمیه افزود: طرح بعدی، اجرای برنامه های مشارکتی است تا طلبه خود را مهم و تاثیرگذار بداند. اگر به صورت خود جوش طلبه را هویت و شخصیت دادیم، آثار و برکات زیادی دارد چرا که او بزرگ و توانمند می شود.

وی عنوان کرد: اشتباهی که باید فردا در جامعه انجام دهد، در انجام کارهای مشارکتی در درون مدرسه از او سر بزند و مدیر و استاد او را پدرانه محبت و راهنمایی کند، قطعا آثار او زیادتر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی عنوان کرد: طرح بعدی این بود که کسانی که در مدرسه حقانی بودند، همه باهم  انس و محبت داشتند و در کنار این مسائل متعهد و در برنامه ریزی قاطع بودند. همین مراحل باعث باشد امروزه مدرسه علمیه حقانی موفق باشد.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha