جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهرامی

حوزه/ حجت الاسلام بهرامی با بیان این که شورا و نظام جامع فضای مجازی حوزه راه اندازی شده است گفت: در حوزه نرم افزار می توان شاهد راه اندازی پیشخوان برخط، مدیریت نشریات، سامانه حضور و غیاب و راه اندازی پایگاه های اختصاصی مدارس باشیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام بهرامی، عصر امروز درمراسم اختتامیه اجلاسیه مدیران مدارس عملیه کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، به مهمترین فعالیت مرکز فناوری اشاره کرد و گفت: در مدیریت جدید، مسئولیت فضای مجازی با هدف نقش آفرینی بیشتر راه اندازی شده است.

مسئول مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه  با بیان این که شورای فضای مجازی و نظام جامع فضای مجازی هم شکل گرفته است، عنوان کرد:  عمده فعالیت ها در بخش نرم افزار است. در حوزه نرم افزار می توان شاهد راه اندازی پیشخوان برخط، مدیریت نشریات، سامانه حضور و غیاب و راه اندازی پایگاه های اختصاصی مدارس باشیم.

حجت الاسلام  بهرامی گفت: در بخش نرم افزاری و سخت افزاری، شاهد برنامه های چون استانداردهای سخت افزاری مدارس، ویدئو کنفرانس، آیین نامه رعایت نکات امنیتی و تلویزون اینترنتی هستیم.

وی افزود: از دیگر اقدامات در حال انجام این است که امروز در حوزه های علمیه شاهد طراحی و راه اندازی شبکه دروس خارج، سامانه تقریر نویسی، سامانه پایان نامه نویسی، راه اندازی جشنواره طلاب فعال در فضای مجازی در سال آینده، راه اندازی بانک اطلاعات طلاب فعال در فضای مجازی، حمایت از ایده های طلبگی در فضای مجازی،  طرح جامع آموزش های فناورانه و راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستیم.

مسئول مرکز فنآوری اطلاعات حوزه های علمیه افزود: فعالیت های که در حوزه در حال انجام است تلاش شده در بخش سامانه پیشخوان به صورت برخط، حضوری و ارتباطی صورت گیرد.

وی در توضیح پیشخوان برخط اظهار داشت: مدتی است که طلبه ها وقتی می خواهند وارد سامانه تهذیب و آموزش شوند به یک سامانه واحد ارجاع داده می شوند،هم اکنون  حدود 10 هزار طلبه وارد این سامانه شدند و اطلاعات خود را بروز کردند.

مسئول مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه افزود: از دیگر قابلیت ها این سامانه بخش اخبار، اطلاعات و تقویم و بروز شدن و آمار و ارقام طلاب مدارس است.

40/313 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha