جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد کشور

حوزه/ مدیر دارالقرآن کریم علامه طباطبایی کانون های فرهنگی مساجد را نهالی دانست که امروز به درختی تناور و پرثمر مبدل شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مرتضی نجفی قدسی امشب در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد کشور در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد گفت: کانون های فرهنگی مساجد نهال تازه روئیده ای است که به یک درخت تناور مبدل شده است.

وی افزود: کانون های فرهنگی به یک جمعیت کثیر میلیونی تبدیل شده اند به شکلی که رهبر عظیم انقلاب از این پشتوانه فرهنگی در کنار بسیج نام بردند که با همکاری بسیج در مسیر انقلاب گام بردارند.

مسئول دارالقرآن کریم علامه طباطبایی بیان کرد: مساجد زیادی در کشور داریم، ولی احیای مسجد به ساختمان و بنا نیست، بلکه به حضور مردم است؛ به خصوص نیازمند حضور  جوانان است؛ حضور جوانان در مساجد نیازمند وسیالی استک ه از جمله آنها همین فعالیت های فرهنگی است.

نجفی افزود: امیدواریم که با تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار فعالیت های بسیج یک مرکز ثقل قوی و محکمی در از  جمعیت جوانان ایجاد شود؛ خوشبختانه در قم این اقدام نسبت به سایر استان ها بهتر و جدی تر انجام شده است و از این بابت باید شکرگذار باشیم.

وی گفت: امام راحل بیان کردند که زمانی باید برای انقلاب اسلامی نگران باشیم که مساجد ما خالی شوند؛ اگر مسجدی دارای جمعیت کمی است باید توسط متدینین و معتمدین و جوانان انقلابی و ولایی احیا شود.

نجفی قدسی اظهارکرد: منزل علامه طباطبایی که امروز به دارالقرآن کریم مبدل شده است 13 سال محل سکونت علامه بود و هم اینک 6 از تاسیس این دارالقرآن می گذرد؛ هدف ما حمایت و پشتیبانی از حرکت تفسیری در حوزه بوده است.

وی گفت: با ظرفیت این دارالقرآن، این مرکز به مرکز توسعه فعالیت های تفسیری بوده است و هم اینک 200 نفر از طلاب در دوره مهارت های تفسیری در چهار کلاس آموزش می بینند.

مسئول دارالقرآن کریم علامه طباطبایی تصریح کرد: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) بزرگترین مسابقات قرآن کشور را اخیر برگزار کرده است که هزاران نفر از قرآنیان ایرانی و غیر ایرانی در این مسابقات شرکت کردند ؛این دارالقرآن به شکل کاملا مردمی اداره می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha