پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حداد عادل

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره نفوذ، گفت: هیچ بستری نفوذ را بیشتر از سبک زندگی غربی فراهم نمی کند. نفوذ میکروبی است که در بستر سبک زندگی غیر اسلامی – ایرانی رشد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات، پیش از ظهر امروز در جشنواره «کتاب سال سبک زندگی اسلامی» که به همت دفتر تبلیغات اسلامی، در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این که سبک زندگی اسلامی عنوانی جدید ولی موضوعی قدیمی است، گفت: مردم ما قرن ها با سبک زندگی اسلامی – ایرانی زندگی کرده اند ولی طی چند دهه اخیر با سبک زندگی غربی مواجه شده ایم.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی – ایرانی موضوع مظلومی واقع شده و به اندازه کافی در نظام، قوای سه گانه، مسئولین و مردم به آن توجه نشده است و سبک زندگی اسلامی به جای قرار گرفتن در متن، در حاشیه قرار گرفته است.

حدادعادل با اشاره به این که سبک زندگی اسلامی می تواند رابطه و وظیفه ما در قبال خودمان، مردم، خدا و طبیعت را مشخص و توصیف کند، یادآور شد: سبک زندگی همانند هوا است که بر همه چیز أثر می گذارد.

وی ادامه داد: تمام شئونات فردی و اجتماعی ما مانند دینداری، جامعه شناسی، روان شناسی، هنر و ادبیات در سبک زندگی غوطه ور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: باید در هوای سبک زندگی اسلامی – ایرانی تنفس کرد که متأسفانه این هوا آلوده شده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات با تأکید بر این که بارزترین نشانه استقلال هر کشوری مستقل بودن سبک زندگی مردم آن کشور است، گفت: ملت واداده و تقلید کار استقلال ندارد.

وی همچنین با بیان این که رسیدن به اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلامی – ایرانی میسر نیست، عنوان کرد: اکنون در حال جنگ اقتصادی هستیم و اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقاومت اقتصادی است.

حدادعادل خاطرنشان کرد: دشمن با جنگ اقتصادی می خواهد قوای اجتماعی ما را گرفتار فرسایش کند. جنگ اقتصادی یکی از ارکان نقشه دشمن برای براندازی نظام است. اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی دو روی یک سکه هستند و متأسفانه به همان اندازه که اقتصاد مقاومتی به حاشیه رفته سبک زندگی نیز به حاشیه رفته است.

وی ادامه داد: اکنون رسانه های دشمن همانند بی بی سی برای جنگ اقتصادی میزگرد تشکیل داده و نمی خواهند بگذارند اقتصاد کشور سامان یابد. این ها شمشیر را از رو بسته و از یک سوء اقتصاد کشور را زیر سؤال می برند و از سوی دیگر مصرف گرایی را ترویج می کنند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره نفوذ نیز تصریح کرد: هیچ بستری نفوذ را بیشتر از سبک زندگی غربی فراهم نمی کند. نفوذ میکروبی است که در بستر سبک زندگی غیر اسلامی – ایرانی رشد می کند.

وی اذعان داشت: متأسفانه در چند سال اخیر گفتمان سبک زندگی اسلامی – ایرانی یک گفتمان مسلط نشده، مسئولین، دولت مردان، هنرمندان و... چقدر درباره سبک زندگی صحبت می کنند؟ چقدر کار عملی تحول آفرین در این زمینه صورت گرفته است؟

حدادعادل در پایان سخنان خود، ابراز تأسف را راهکار تحقق سبک زندگی اسلامی – ایرانی ندانست و گفت: برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی – ایرانی باید عملی وارد میدان شویم. از کلی گویی پرهیز کرده و مصادیق را معین کنیم. به سنت اجتماعی بی اعتنا نباشیم و از همه امکانات کشور مانند روحانیت، صدا و سیما، آموزش و پرورش و... استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: منبرها ظرفیت های بسیار بالایی برای انتقال سبک زندگی اسلامی – ایرانی دارند که اهل منبر باید از آن ها استفاده کنند. همچنین باید از تلاش حوزه های علمیه مانند برگزاری چنین جشنواره هایی جهت توسعه سبک زندگی اسلامی – ایرانی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha