جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فجری

حوزه/ حجت الاسلام فجری، از ارسال ۱۰۱۴ کتاب پژوهشی به دبیرخانه جشنواره کتاب سال سبک زندگی اسلامی خبر داد و گفت: بر روی این آثار ارزیابی های مختلفی صورت گرفت که در ارزیابی اولیه آثار مرتبط ۶۸۶ کتاب شناخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام علیرضا فجری، مسئول اجرایی جشنواره «کتاب سال سبک زندگی اسلامی» در این جشنواره که به همت دفتر تبلیغات اسلامی، پیش از ظهر امروز در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، بیان داشت: جهت برگزاری این جشنواره از یک سال و نیم پیش،  برنامه ریزی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: فراخوان آثار از مهرماه آغاز و تا دی ماه ادامه داشت ولی به سبب حجم بالای استقبال مجبور شدیم این فراخوان را بارها تمدید کنیم.

حجت الاسلام فجری، از ارسال 1014 کتاب پژوهشی به دبیرخانه جشنواره کتاب سال سبک زندگی اسلامی خبر داد و عنوان داشت: بر روی این آثار ارزیابی های مختلفی صورت گرفت که در ارزیابی اولیه آثار مرتبط و غیر مرتبط با موضوع فراخوان از یک دیگر جدا شد و از این میان 686 کتاب مرتبط با سبک زندگی شناخته شد.

وی افزود: پس از مرحله اولیه، مرحله دوم ارزیابی صورت گرفت و از این میان 380 أثر به مرحله بعد راه یافتند. در مرحله سوم نیز 50 أثر انتخاب و به مرحله نیمه نهایی رسید که برخی از این آثار شایسته تقدیر و برخی حائز رتبه شدند.

مسئول اجرایی جشنواره کتاب سال سبک زندگی اسلامی، محورهای اصلی فراخوان را سه موضوع «نظریه پردازی»، «الگوهای سبک زندگی» و «کالاهای فرهنگی» برشمرد و گفت: در جشنواره امسال تنها کتاب ها مورد بررسی قرار گرفت ولی در صدد آن هستیم که برای جشنواره های آینده بتوانیم از مجلات علمی، پایان نامه ها و... درباره سبک زندگی اسلامی نیز بهره ببریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha