جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تلاش ها و مجاهدت های مبلغان دینی را نمی توان با هیچ پاداش مادی جبران کرد، گفت: به طور حتم این مجاهدت و ازخودگذشتگی مبلغان دینی بدون پاداش الهی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشستی با مبلغان طرح هجرت غرب استان با تجلیل از خدمات مبلغان دینی در رساندن پیام دین در جامعه اسلامی گفت: تلاش شبانه روزی مبلغان دینی در ترویج معارف اسلامی در جامعه به حتم از اجر و پاداش بسیاری همراه خواهد بود.

وی با بیان این که هیچ چیز در جامعه امروز با ارزش تر از تبلیغ معارف دینی در جامعه نیست، افزود: مبلغان دینی باید قدردان لباسی که امروز بر تن دارند باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی امروز مسیری را دنبال می کنند که روزی پیامبران و ائمه معصومین(ع) در آن جایگاه بودند، خاطرنشان کرد: امروز رسالت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت است که در این مسیر ثابت قدم و کوشا باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره با اقتدار در حفظ دین و گسترش معارف الهی تلاش کرده است، تصریح کرد: هیچ گاه مشکلات و سختی ها موجب عقب نشینی روحانیت از وظیفه خطیری که عهده دار بودند نشده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که روحانیت در همه عرصه های این انقلاب نیز صحنه گردان بوده، خاطرنشان کرد: این انقلاب عظیم نیز با رهبری و همراهی روحانیت آغاز و به پیروزی رسیده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت اصیل و انقلاب مشکلات و سختی ها را با جان و دل خریده است، تصریح کرد: علیرغم این که نوک پیکان تیرهای دشمنان داخلی و خارجی همواره به سمت روحانیت بوده، اما این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در کنار مردم از دین و انقلاب دفاع و حراست کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت لحظه ای از وظیفه تبلیغی خود فاصله نگرفته، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی ما امروز در مناطق دورافتاده و روستایی با کمترین امکانات در حال خدمت به دین و مردم هستند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که این تلاش ها و مجاهدت های مبلغان دینی را نمی توان با هیچ پاداش مادی جبران کرد، تصریح کرد: به طور حتم این مجاهدت و ازخودگذشتگی مبلغان دینی بدون پاداش الهی نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر حضور روحانیت در مناطق روستایی نبود امروز وضعیت دینی و فرهنگی آن مناطق بسیار نامناسب می بود، خاطرنشان کرد: اما حضور یک روحانی در یک منطقه ای ضمن تقویت معارف الهی و باورهای دینی و فرهنگی مردم در رشد و آبادنی آن منطقه نیز بسیار تأثیر گذار بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که درخواست های بسیاری برای اعزام مبلغ به مناطق روستایی و محروم داریم که متأسفانه نمی توانیم به همه این درخواست ها پاسخ دهیم، تصریح کرد: در حال حاضر کمبود مبلغ و روحانی یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مازندران استانی پهناور با روستاهای بسیاری در مناطق مختلف است، بیان داشت: اعزام مبلغ به همه این روستاها امکان پذیر نیست و مجبوریم که آن مناطقی که جمعیت بیشتری دارند را در اولویت اعزام های خود قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان اعزامی با کمترین مواجب مادی به مناطق دورافتاده و روستایی اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: تنها چیزی که موجب حضور این روحانیان در چنین مناطقی می شود عشق به دین و ارزش های الهی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره دغدغه دین داشته و دارد، تصریح کرد: همین دغدغه ها موجب می شود که یک مبلغ صدها کیلومتر دورتر از خانواده ها خود به تبلیغ دین در یک منطقه محروم و  روستایی مشغول است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز هجمه های سنگین دینی و فرهنگی در کمین نسل جوان جامعه قرار دارد، افزود: مبلغان دینی به عنوان پیشگامان عرصه دفاع از دین باید با روشنگری مناسب، در جهت آگاهی دادن به نسل جوان گام بردارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha