پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب بیداری اسلامی

حوزه/ کتاب‌های «عرفان اسلامی» اثر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی و «بیداری اسلامی» رساله تحقیقی خانم بتول یوسفی به زبان اردو در قالب طرح تاپ در کراچی منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» کتاب‌های «بیداری اسلامی» رساله تحقیقی خانم بتول یوسفی و «عرفان اسلامی» اثر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی به زبان اردو  در قالب طرح تاپ در کراچی منتشر شد.

در کتاب بیداری اسلامی نویسنده بر اساس نقطه نظرات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالي) در خصوص بیداری اسلامی و همچنین، با مراجعه به آرا و نظرات دیگران به تحلیل این رُخ‌داد بسیار مهم در جامعه مسلمانان پرداخته است.

در حقیقت کتاب بیداری اسلامی، پژوهشی پیرامون مبانی نظری بیداری اسلامی در قرن اخیر و با تأکید بر اندیشه‌های حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای(مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

کتاب «عرفان اسلامی» اثر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی با بیانی شیوا و روان و قابل فهم به تبیین مبحث پُر جاذبه عرفان اسلامی پرداخته است. نویسنده با بررسی نقطه شروع و سیر عرفان در جامعه مسلمانان، استادانه به موشکافی این مبحث پُر جاذبه و بلکه، پُر حاشیه اهتمام بسیار مورد تقدیری كرده است.

شبه قاره و مسلمانان آن که دارای تنوع مکاتب زیادی هستند به خوبی خواهند توانست با مطالعه این دو کتاب بر اقناع علمی و اطلاعاتی خویش بیافزایند. از سویی مسلمانان این دیار به شدت مقید به مسلمانی خویشند و از سویی آمادگی دارند تا اقدام مفیدی را برای اسلام عزیز صورت دهند. امّا طمع دشمنان اسلام همواره قصد دارد تا آنان را در مسیر خلاف اسلام به کار گیرد. کتاب‌هایی از این دست می‌تواند به گستردگی دانایی این مسلمانان نجیب و علاقه مند کمک كند.

همچنین نظر به استقبال بسیار زیاد از کتاب «انسان دویست و پنجاه ساله» این اثر ارزشمند بار دیگر بر اساس مجوز دریافتی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، توسط نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی در کراچی در قالب طرح «تاپ»، تجدید چاپ شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha