شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 444068
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
 کرانه‌های اجتهاد

حوزه/ کتاب «کرانه‌های اجتهاد؛ گفتارهایی در موضوعات و مسائل فقهی و اصولی» به همت اداره پژوهش اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، کتاب «کرانه‌های اجتهاد» که شامل گفتارهایی در موضوعات و مسائل فقهی و اصولی از سوی اساتید و نخبگان حوزه علمیه و دانشگاه است به همت اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تهیه شد.

مجموعه پیش ‌رو، دستاورد نشست‌‌های حلقه علمی افق و همایش‌‌های اختصاصی و مشترک گروه آموزشی فقه و مبانی اجتهاد در مرکز آموزشی آخوند خراسانی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۳ است.

بخش اول «بنیادها و سبک‌ها» که شامل ۲۰ گفتار درباره نظریه‌های جدید در دانش اصول، آموزش و پژوهش اجتهادگرا و مبانی اجتهاد است و بخش دوم «رویکردها و رهاوردها» شامل ۱۹ گفتار دربارۀ اجتهاد و مسائل نوپدید است.

براساس این گزارش گفتارهای مندرج در کتاب «کرانه‌های اجتهاد» در چهار گام فراوری شده است؛ گام اول، این نشست‌ها از میان بانک صوتی گروه آموزشی فقه و مبانی اجتهاد، اعتبارسنجی و اولویت‌دهی شد و پس از آن پیاده‌سازی و از حالت گفتاری به نوشتاری نزدیک شد.

در گام دوم این گفتارها ارزیابی علمی و در گام سوم، مستندات و منابع برای غنا و اعتباربخشی، توسط نخبگان دورۀ آموزشی فقه مقارن (ورودی‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹) استخراج و در پایان تلخیص شد.

یادآور می‌شود؛ چاپ اول کتاب«کرانه‌های اجتهاد؛ گفتارهایی در موضوعات و مسائل فقهی و اصولی» به همت اداره پژوهش اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تهیه، توسط مؤسسه بوستان کتاب در شمارگان ۴۰۰ نسخه و به قیمت 75 هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام

28/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha