پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست خبری نمایندگی امور صیانتی

حوزه/ مسئول امور صیانتی حوزه علمیه تهران با بیان اینکه بخشی از کارهای گزینش طلاب جدیدالورود بر عهده این معاونت است، گفت: در سال تحصیلی ۹۶ و۹۷ تعداد کل متقاضیان ورود به حوزه علمیه ۲۴۱۹ نفر بوده است که با عنایت الهی مراحل پذیرش داوطلبان به صورت بسیار دقیق‌ انجام گرفت و درصد خطاها کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام محمود درزی، مسئول امور صیانتی حوزه علمیه تهران، امروز در نشست خبری، به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در این معاونت پرداخت و گفت: امور صیانتی به دلایل مختلف از جمله حساسیت کار وظیفه دارد کار را به صورت مرکزی انجام دهد از این رو مرکز امور صیانتی هیچ نماینده و رابطی در مدارس‌ علمیه ندارد لذا وجود حدود 70 مدرسه در سطح استان تهران خود بیانگر حجم سنگین کار در این مجموعه است.

مسئول نمایندگی امور صیانتی حوزه علمیه تهران با بیان این که بخشی از کارهای گزینش طلاب جدیدالورود بر عهده این معاونت است، اظهار داشت: در سالتحصیلی 96 و97  تعداد کل متقاضیان ورود به حوزه علمیه 2419 نفر بوده است که با عنایت الهی و با سیستم نرم افزاری که امسال برای سومین سال متوالی مورد استفاده قرار گرفت مراحل پذیرش داوطلبان به صورت بسیار دقیق‌ انجام گرفت و درصد خطاها کاهش داشت.

وی افزود: تا سال قبل مدارس مجبور بودند مدارک گزینشی متقاضیان را به صورت فیزیکی تحویل مرکز دهند که این امر مسائل و مشکلاتی را به همراه داشت اما امسال با استفاده از این نرم افزار کار بسیار راحت شد و مرکز مدیریت نیز مراحل ثبت نام و گزینش متقاضیان را به سهولت پیگیری و انجام داد.

حجت الاسلام درزی در پایان درباره برگزاری اجلاسیه مشترک امور صیانتی با مدیران و معاونین تهذیب، عنوان داشت: این نمایندگی در سال جاری برای نخستین بار پیشنهادی را درخصوص برگزاری اجلاسیه امور صیانتی به مدیر محترم استان ارائه کرد که تصور می‌شود در نوع خود کار تازه و نویی بوده است. این اجلاسیه مختص مدیران و معاونان محترم تهذیب مدارس استان بود که با هدف تبیین آسیب‌هایی که در کمین حوزویان قرار دارد، برگزار شد.  313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha