جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبیلغ دانش آموزی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران با اشاره به این که ورود طلاب و روحانیون به آموزش و پرورش تنها از طریق معاونت تبلیغ صورت می گیرد، گفت: در سال جاری بیش از ۱۳۰۰ مبلغ و روحانی از طریق معاونت تبلیغ برای اقامه نماز جماعت و برگزاری گفتمان‌های دینی تاییدیه گرفته و به آموزش و پرورش محل فعالیت خود معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام وحید بابادایی سامانی، امروز در نشست خبری که در محل مدیریت حوزه علمیه تهران برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونت تبلیغ پرداخت و اظهار داشت: برگزای منظم جلسات شوراهای هجرت شهرستان و روستاها در راستای حمایت از «روحانی هجرت» و تقویت طرح هجرت بلند مدت از جمله اقدامات این معاونت بود و هم اکنون 130 مبلغ هجرت در استان تهران در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه مدارس آموزش و پرورش در اولویت امور تبلیغی و تربیتی مبلغان حوزه علمیه تهران، قرار دارند، گفت: تبلیغ دانش آموزی به عنوان نخستین اولویت فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌رود، از این رو برای توسعه کمی و کیفی تبلیغ دانش آموزی فعالیت‌های خوبی تا به امروز صورت گرفته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران تهیه و تدوین محتوای تبلیغی را از بخش های مهم این معاونت دانست و تصریح کرد: در حال حاضر تیم محتوایی در قالب اندیشکده تبلیغ دانش آموزی تشکیل و کار جدی در رابطه با تامین محتوا برای مبلغان دانش آموزی آغاز شده است، همچنین برای توانمند سازی مبلغان و مبلغات دوره‌های آموزشی خوبی پیش بینی شده است.

وی افزود: در سال جاری حدود 27 دوره آموزشی در رشته‌های متعدد و متفاوت و در فواصل مختلف به صورت استانی و منطقه‌ای برای ارتقای توانمندی مبلغان و مبلغات فعال حوزه علمیه تهران برگزار شده است.

حجت الاسلام بابادایی با اشاره به همکاری خوب معاونت تبلیغ با دیگر نهادها و موسسات فعال دانش آموزی، بیان داشت: در سال جاری با 23 مجموعه فعال دانش آموزی در تهران، قم، مشهد و اصفهان جلساتی را برگزار کردیم که این تبادل فکر و اندیشه، کمک شایانی به اندیشکده حوزه علمیه استان تهران به همراه داشت.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های خوبی هم با نهادهایی همچون خاتم الاوصیاء(ص) و کارگروه عترت در رابطه با توانمندسازی مبلغان در فعالیت های قرآنی صورت گرفت که بسیار حائز اهمیت است.

                               

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه تهران یادرآور شد: برگزاری جلسات هم اندیشی ماهانه مبلغان، برگزاری نشست‌های مختلف با آموزش و پرورش در سطح اداره کل و مناطق مختلف، اعزام اربعین، تجدید میثاق با امام راحل و شهدا، تبلیغ چهره به چهره، حضور پررنگ مبلغان در اعتکاف دانش آموزی، مشارکت در برگزاری برخی برنامه‌های ملی و مذهبی از جمله راهپیمایی نهم دی، ارتباط گیری با مساجد و مورد توجه قرار دادن مناطق محروم و آسیب پذیر استان از جمله اقداماتی است که معاونت تبلیغ در سال جاری به انجام آن اهتمام ویژه داشته است.

وی تبلیغ هنر و رسانه در مدارس عملیه را از دیگر فعالیت‌های معاونت تبلیغ در سال 96 بیان کرد و گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد مبنی بر این که مساله هنر و رسانه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد معاونت استان با اولویت قرار دادن این مساله اقدام به توجیه مدارس علمیه در زمینه هنر و رسانه نموده است.

 حجت الاسلام بابادایی ادامه داد: در همین راستا کارگاه هایی با عنوان هنر و رسانه در 10 مدرسه علمیه استان برگزار شد که این طرح در دیگر مدارس در حال پیگیری و اجرا است.

وی جذب به حوزه را از دیگر اولویت های معاونت تبلیغ برشمرد و اظهار داشت: در سال جاری طرح پذیرش طلاب به صورت گسترده‌ای در حال انجام است و همه روحانیون هجرت و مبلغان مدارس آموزش و پرورش موظف هستند طرح اردوی آشنایی دانش آموزان با حوزه‌های علمیه را برگزار کنند، برهمین اساس برای اجرای این طرح با 28 حوزه علمیه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

حجت الاسلام بابادایی سامانی در پایان با بیان اینکه ورود طلاب و روحانیون به آموزش و پرورش تنها از طریق معاونت تبلیغ صورت می گیرد، گفت: در سال جاری بیش از 1300 مبلغ و روحانی از طریق معاونت تبلیغ برای اقامه نماز جماعت و برگزاری گفتمان‌های دینی تاییدیه گرفته و به آموزش و پرورش محل فعالیت خود معرفی شدند. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha