جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری معاون آموزش حوزه علمیه تهران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر اینکه پذیرش داوطلبان ورود به حوزه در سال جدید با اولویت کیفی خواهد بود، تصریح کرد: عمده هدف ما در حوزه علمیه تهران بر این است که پذیرش کیفی بوده و فرایند جذب به مرور به سمت نخبه گزینی و بومی گزینی سوق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام محمدحسین کبیریان، امروز در نشست خبری، به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در این معاونت پرداخت و گفت: پذیرش طلبه در آغاز سال تحصیلی، نظارت بر برگزاری کلاس‌ها در مدارس علمیه، برگزاری امتحانات اعم از کتبی و شفاهی از جمله وظایف این معاونت می‌باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه تهران با اشاره به نحوه پذیرش داوطلبان ورود به حوزه در استان تهران، گفت: برای نخستین بار و با موافقت مدیریت محترم حوزه‌های علمیه، سال گذشته پذیرش داوطلبان ورود به حوزه تهران بر اساس شرط معدل سه سال پایانی صورت گرفت. از این رو حوزه تهران از برگزاری آزمون کتبی معاف بود و این نحوه پذیرش نتایج خوبی را به دنبال داشت ولی اینکه امسال هم به این نحو پذیرش صورت بگیرد یا نه، منتظر اعلام نظر ستاد هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 46 مدرسه اقدام به پذیرش طلاب جدیدالورود کردند، عنوان داشت: سال گذشته از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط ثبت نام به عمل آمد که با طی مراحل مختلف، اعم از بررسی شرایط داوطلبان، برگزاری دوره مشاوره‌، انجام تست‌های روانشناسی و سلامت روح و جسم و تحقیقات و استعلامات اداره صیانتی، نهایتاً 1036 نفر در پذیرش نهایی انتخاب و به حوزه‌های علمیه راه یافتند.

حجت الاسلام کبیریان با بیان این که مجوز برگزاری امتحانات شفاهی به معاونت آموزش داده شده است، گفت: با موافقت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از ابتدای سال 96 امتحانات شفاهی از پایه سوم تا دهم توسط معاونت آموزش حوزه علمیه تهران برگزار گردید و در این مدت 17 دوره آزمون شفاهی برای طلاب از نیمه مهرماه تا به امروز برگزار شده است.

وی افزود: 105 آزمون شفاهی نیز برای اساتید متقاضی حکم تدریس و ارتقای سطح برگزار شد. همچنین 2 دوره امتحان شفاهی برای 101  نفر از ائمه جماعات در امور مساجد برگزار شد و در کل همه امتحانات شفاهی انجام گرفته در سال 96 به 1041 مورد آزمون شفاهی می‌رسد.

حجت الاسلام کبیریان در پایان با تاکید بر این که پذیرش داوطلبان ورود به حوزه در سال جدید با اولویت کیفی خواهد بود، تصریح کرد: عمده هدف ما در حوزه علمیه تهران بر این است که پذیرش کیفی بوده و فرایند جذب به مرور به سمت نخبه گزینی و بومی گزینی سوق پیدا کند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha