جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی گفت: روایات اهل بیت (علیهم السلام) توجه بسیار زیادی به حقیقت و اصل تشیع و گرایش به اهل بیت (ع) دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: روایات اهل بیت (علیهم السلام) توجه بسیار زیادی به حقیقت و اصل تشیع و گرایش به اهل بیت (ع) داشته و ائمه (علیهم السلام) برای بیدار کردن امت و آگاه کردن برخی که این تصور اشتباه را دارند و فکر می کنند به اهل بیت (ع) گرایش دارند، هشدار و آگاهی داده اند.

وی افزود: بسیاری از زمان ائمه (ع) تا زمان حاضر این تصور را دارند که تنها اعتقاد به جایگاه و منزلت اهل بیت (ع)، دوست داشتن، ادعای انتساب به ایشان (ع) و انجام برخی اعمال عبادی و امور دیگر برای صدق انتساب و گرایش به اهل بیت (ع) کافی است.

حجت الاسلام و المسلمین  کربلایی ادامه داد: احادیثی فراوانی از ائمه (ع) موجود است که این مسئله را تصوری اشتباه بیان کرده است، لذا باید از این توهم و تصور خارج شویم و بدانیم که شیعه حقیقی اهل بیت (ع) چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: مجموعه ای از ویژگی ها وجود دارد که نشانگر حقیقت گرایش حقیقی به اهل بیت (علیهم السلام) است و از جمله آن ها؛ عبادت، اخلاق، همبستگی اجتماعی، وجود مهربانی در قلوب مؤمنین، امانت، راستگویی، نظم و سبک زندگی صحیح است که اگر به آن التزام داشته باشند، در آن صور شیعه اهل بیت (ع) خواهند بود.

وی افزود: زمانی که یک نفر نماز می خواند، روزه می گیرد و مراسم برگزار می کند امّا غیبت می کند، در مقام شیعه نیست و گاهی در شادی های اهل بیت (ع) شاد هست و در غم آنان ناراحت امّا سخن چینی می کند یا دروغ می گوید یا فحش می دهد یا برخی اخلاق ناشایست دارد  که در این صورت در جایگاه یک شیعه نیست و فقط دوستدار اهل بیت (ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha