جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار نوروزی استاندار قم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در کشور ما حجاب اجباری جایگاهی ندارد گفتند: حجاب در کشور اسلامی ما الزامی است؛ چرا که در قانون برآن تاکید شده و اجرای آن وظیفه همه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار نوروزی استاندار و جمعی از مسئولان استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اینکه باید هم دولت و هم ملت حساب قم را از سایر شهرهای دیگر جدا کنند گفتند: قم به لحاظ قرار گرفتن بارگاه کریمه اهل بیت، مسجد مقدس جمکران و بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام متعلق به عالم شیعه است و باید با این نگاه برای آینده قم تلاش کرد.

این مرجع تقلید افزودند: قم زادگاه انقلاب اسلامی است و خدمت به این شهر خدمت به ایران و عالم شیعه است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه باید در حوزه مسائل فرهنگی نسبت به قم توجه ویژه صورت بگیرد بیان داشتند: فضای فرهنگی قم با سایر شهرهای دیگر متفاوت است و باید مسائل متعدد فرهنگی از جمله حجاب همطراز با وضعیت مذهبی و دینی قم باشد.

ایشان با بیان اینکه در کشور ما حجاب اجباری جایگاهی ندارد گفتند: حجاب در کشور اسلامی ما الزامی است؛ چرا که در قانون برآن تاکید شده و اجرای آن وظیفه همه است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: در حجاب اجباری تعریف آن اینگونه است که یک امری غیر منطقی و برخلاف ضوابط به گروهی تحمیل شود.

این مرجع تقلید همچنین در این دیدار بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب ، حل مشکل فرودگاه و منطقه پردیسان،اشتغال پایدار، توسعه سرمایه گذاری بلوار پیامبر اعظم و ساماندهی مهاجرت ها به قم تاکید کرد.

صادقی؛ استاندارقم  هم در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته برای توسعه استان در بخش های مختلف گفت: امسال اجرای طرح های سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، بهداشت و درمان و ورزشی در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.

وی گفت: جذب سرمایه گذار اصلح برای فرودگاه ، اجرای قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان ، اجرای طرح شهید کاظمی ،تکمیل زنجیره آب مصرفی قم و برنامه ریزی برای مقابله با خشکسالی از اولویت های استان در سال جاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha