چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام میرتاج الدینی

حوزه/ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان قوه محرکه رشد، توسعه و پیشرفت کشور هستند، گفت: تحقق شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» با اعتماد واقعی به جوانان امکان پذیر است.

حجت‌الاسلام‌ سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به شعار سال جدید مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» با تأکید بر لزوم اعتماد واقعی به جوانان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی ابتدای سال ۹۷ با اشاره به ظرفیت عظیم جوانان فرمودند که «با همت جوانان و استفاده از ظرفیت‌ها، جزو ۱۲ اقتصاد برتر دنیاخواهیم شد، مسئولین باید به قدرت جوانان و به توانایی جوانان ایمان بیاورند؛ غربی‌ها نمی‌خواهند مسلمانان از جوان‌های زیاد برخوردار باشند. فردای کشور به جوان‌ها نیاز دارد، جوانان ما باید از کار و ابتکار خسته نشوند و از بعضی قدرنشناسی‌ها دلسرد نشوند؛ ما می‌توانیم و دارا هستیم». این نکات مهم و حائز اهمیت و ارزشمندی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشته‌اند.

 نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان قوه محرکه اصلی انقلاب بودند و امروز هم می‌توانند قوه محرکه توسعه و پیشرفت کشور باشند، تصریح کرد: جوانان رکن و محور اصلی دوران دفاع مقدس بودند، فرماندهان لشکرها، تیپ‌ها، گردان‌ها، گروهان‌ها و دسته‌ها همه و همه از جوان‌ها بودند؛ امروز هم‌نسل جوان می‌تواند محور حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه حرکت جهادی در عرصه‌های عمرانی و فرهنگی در دهه اول انقلاب به دست جوانان شکل گرفت، افزود: سپاه پاسداران، جهاد سازندگی، بسیج، جهاد دانشگاهی، قرارگاه‌های سازندگی و بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان به دست جوانان شکل‌گرفته است؛ امروز هم به‌ دور از شعار، اعتماد واقعی به جوانان بسیاری از بن‌بست‌های کشور را بازخواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌ میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب همه ویژگی‌های نسل اول انقلاب را دارند و افزون بر آن دانش‌آموختگی و تجربه ذی‌قیمت نسل اول و دوم انقلاب را هم دارا هستند؛ لکن ویژگی اصلی جوانان دهه اول انقلاب را نباید فراموش کرد.

وی افزود: به نظر بنده که خود از جوانان دهه اول انقلاب هستم و آن را در اکثر صحنه‌ها و عرصه‌ها و فراز و نشیب‌های انقلاب شاهد بوده‌ام، این ویژگی بهترین الگوی نسل جوان است؛ و آن صدق نیت، خلوص و روحیه ازخودگذشتگی، ایثار و فداکاری و پرهیز از تعلقات فریبنده دنیوی و دوری از نمادهای خودبینی و دنیاطلبی و ... است.

 نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: در آن دوران انگیزه اصلی، اسلام و انقلاب و خدمت خالصانه به مردم بود و آن را باانگیزه‌های دنیایی آمیخته نمی‌کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha