پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی بر لزوم توجه به مساله حل مشکل مرتبط به مغازه های وقفی و اجاره بهای اندک آنها که موجب ضرر به موقوفات است تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفتند: نظام را باید نظام قرآنی بنامیم؛ وقتی این همه جهات متعدد مورد استفاده و فیض از قرآن باشند موجب فخر نظام است.

ایشان افزودند: امیدواریم که نظر رهبری نیز تامین شود و به 15 میلیون و بیش از 15 میلیون حافظ برسیم؛ این رون حد ندارد، زیرا هرچه فعالیت بیشتر شود، مردم نیز  استقبال بیشتری می کنند؛ این حرکت همیشه با دست خالی بوده، ولی خوشبختانه در این سال ها افراد و نیرو زیاد شده است و این حرکت با پشتوانه الهی به موفقیت خواهد رسید.

استاد خارج فقه حوزه علمیه بیان کردند: همه باید تلاش کنیم که جامعه را قرآنی کنیم؛ رشته های مختلف قرآنی ثمرات فراوانی دارند؛ آثار قرآنی در برکات امامزادگان معلوم می شود و خوشبختانه مراقد امامزادگان ما به شکلی درآمده اند که امروز مردم ما با حضور در این مراقد الهام می گیرند و مشکلات معنوی خودرا با این حضور صمیمی برطرف می کنند.

ایشان گفتند: خوشبختانه  فعالیت های فرهنگی در امامزادگان نیز توسعه یافته است و این توسعه با حضور روحانیون پررنگ تر شده؛ امروز حضور تعداد بسیاری از روحانیون برای رونق بخشیدن به این مراکز معنوی مایه خرسندی است.

استاد خارج فقه حوزه بیان کردند: خداوند بیان می فرمایند که هرچه به شما داده می شود را با قدرت و قوت حفظ و این مسیر را نیز ادامه دهید و هرچه در قرآن است متذکر شوید، تا به تقوای الهی نزدیک شوید.

معظم له گفتند: طرحی را برای علما بیان کردم که این حرکتی که در موقوفات پیبش می رود خالی از اشکال نیست؛ اخیرا مشاهده می شود که اجاره بهای املاک و مغازه های وقفی بسیار پایین است و با بحث سرققلی از زیربار اجازه های واقعی شانه خالی می کنند؛ تمام این مساله، ضرر است؛ اگر نظر حضرات نیز مساعد با این نظر باشد باید روند اعطای سرققلی را قطع کنیم و با یک حرکت ملایم به اجاره بهای واقعی برسیم زیرا نباید اجاره یک ملک و مغازه وقفی در یک بازار پرفروش به نرخ ده های گذشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha