پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 445484
۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
کتاب حقیقت حکم شرعی

حوزه/ پژوهشکده اسلام تمدنی، کتاب حقیقت حکم شرعی در اصول فقه، نوشته بلال شاکری را چاپ و منتشر نمود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، کتاب حقیقت حکم شرعی در اصول فقه، نوشته بلال شاکری با همت پژوهشکده اسلام تمدنی ،‌ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی چاپ شد.

کتاب حاضر شامل چهار فصل می باشد که عناوین فصل ها عبارتند از: فصل اول: مفاهیم و کلیات؛ فصل دوم، مبانی نظری تحقیق؛ فصل سوم، تحلیل ماهیت حکم شرعی در آرای اصولیان و فصل چهارم،‌جمع بندی و بیان نظریه مختار( نظریه اعتبار قانونی شارع).

نویسنده در مقدمه این کتاب بیان می دارد که قدرت مطالعات و پژوهش های اصولی که برای فهم درست و روشمند فقه اسلامی شکل گرفته، به درازای شکل گیری دیانت اسلامی است و همچون دانشی اسلامی مورد مداقه و تاملات علما قرار گرفته و آثار بسیاری به خود اختصاص داده است. شناخت حقیقت و ماهیت حکم شرعی پایه و اساس مباحث حکم شناسی است؛ چرا که تا حقیقت حکم شرعی تحلیل و شناسایی نشود. تدقیق و تحلیل در سایر مباحث مرتبط با حکم شرعی میسر نمی گردد.

درباره حقیقت حکم شرعی در طول تاریخ علم اصول، مانند دیگر موضوعات اصولی، نظریات مختلفی مطرح شده است، در میان دانشمندان مختلف شیعه و سنی، تا کنون قریب به ده نظریه یا نظر پدید آمده است که  شاید نظریه خطابات قانونی، گره گشایی بیشتری نسبت به سایر نظریه ها دارد. این کتاب به بررسی تحلیل هایی می پردازد که درباره حقیقت حکم شرعی غور و بررسی کرده اند.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، میدان شهداء، خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(نشر پژوهشگاه) مراجعه کرده و یا با تلفن: 37832834-025 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha