پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخستین مسجد اسکاتلند که نماز جمعه را به زبان اشاره برگزار می کند + تصاویر

حوزه/ یک مرکز فرهنگی آموزشی در شهر گلاسکو ، نخستین مسجد اسکاتلند است که خطبه های نماز جمعه را با یک مترجم زبان اشاره مخصوص ناشنوایان برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مرکز فرهنگی آموزشی الفاروغ نخستین مسجد شهر گلاسکو در اسکاتلند، مراسم نماز جمعه را به زبان اشاره برگزار کرده و یک مترجم زبان اشاره انگلیسی را برای خطبه های نماز جمعه مورد استفاده قرار می دهد.

این خبر اوایل هفته گذشته توسط مسجد اعلام گردید.

خبر مربوطه درصفحه فیس بوک مسجد قرار داده شده بود. در این صفحه آمده است: روز جمعه این هفته خطبه های نماز جمعه با حضور یک مترجم زبان اشاره انگلیسی برگزار شد و این روز مهمی برای جامعه مسلمانان ناشنوا در جامعه اسکاتلند است.

در صفحه فیس بوک این مسجد همچنین می خوانید: این یک فرصت استثنایی برای جامعه ناشنوایان در گلاسکو می باشد و ارزش های ما را برای عشق ورزیدن و پذیرش همدیگر در جامعه تقویت می کند. ما می خواهیم همگی این خبر را هر چه بیشتر منتشر کنید تا عده بیشتری از مردم از آن آگاهی یابند.

پس از برگزاری این مراسم که به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی مورد تحسین قرار گرفته بود، ویدئویی از امام جماعت مسجد بر روی سایت مرکز اسلامی قرار گرفت. که در این ویدئو دیده می شود که امام جماعت و همراهانش از ناشنوایان خواستند احساسشان را از اینکه بخشی از جامعه اسلامی به حساب آمده اند بگویند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha