شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی شبیری زنجانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله‌ شبیری زنجانی بر رفتار صحیح مسئولان با مردم تاکید کردند و گفتند: کاری که بر اساس هوای نفس انجام بگیرد نتیجه نمی دهد، اما خدمت به مردم با نیت الهی به نتیجه می رسد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله شبیری زنجانی در دیدار استاندار و جمعی از مسئولان استان قم با ایشان، به خاطره‌ای از امام خمینی «ره» اشاره کردند و گفتند: از مرحوم آقای خمینی شنیدم که مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری گاهی زیر کتابخانه فیضیه با برخی بازاری‌های تهران می‌نشست و با آن‌ها شوخی می‌کرد. ما گمان می‌کردیم که ایمان او از بین می‌رود. بعد فهمیدیم که ما اشتباه می‌کردیم. اصلاً او اهل هوا و هوس نبوده، بلکه اخلاصی پیدا کرده که با مردم اینگونه برخورد می‌کرده است.

معظم له بیان داشتند: نباید گمان شود که داشتن روحیه مردمی و با مردم بودن انسان را از مسیر الهی دور می‌کند؛ آنچه که در مسیر خدمت به مردم اهمیت دارد، اخلاص است.

ایشان تصریح کردند: باید نیت ما در هر عملی، خدمت به مردم باشد. خدمت به مردم بزرگترین عبادت است. انسان نباید بر اساس هوای نفس کاری را انجام بدهد.

حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی  گفتند: بدون اخلاص هیچ عملی به مقصد صحیح نمی‌رسد. همه می‌دانیم که در جامعه مشکلات وجود دارد، اما اگر نیت الهی باشد، همین مشکلات به کمک خداوند تعالی رفع می‌شود. خداوند مهربان است و به کسی که بخواهد گره‌ای از کار بندگانش باز کند کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha