جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ تجلیل از شورای علمی و سیاستگذاری پنجمین جشنواره اعتکاف

حوزه/ از اعضای شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم تجلیل از شورای علمی و شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف با حضور آیت الله سیدهاشم‌حسینی بوشهری نائب رئیس جامعه مدرسین در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

مراسم معنوی  اعتکاف را در  جهان نهادینه سازی کنیم

حجت الاسلام  والمسلمین علیرضا تکیه ای در این مراسم، به ارائه گزارشی از پنجمین جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف اظهار داشت: این جشنواره برخلاف برخی جشنواره ها که تک محوری و تنها در بعد هنر یا علم و ادبی فعالیت می کنند جامع مباحث علمی، ادبی و هنری بود.

رئیس ستاد اعتکاف ابراز داشت: رویکرد ما بر این است که این مراسم معنوی را در جهان نهادینه سازی کنیم. همچون آن که امسال مراسم در 75 کشور جهان مراسم اعتکاف برگزار شد که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

همچنین در ادامه حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده با بیان تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره ابراز داشت: 90 اثر علمی که شامل 55 مقاله و 35 کتاب است در زمینه علمی، 692 اثر شامل شعر، داستان، خاطره و همچنین در زمینه ادبی و 1005 اثر شامل فیلم هنری و... برای این جشنواره ارسال شده است.

وی تاکید کرد: در مسجد امام حسن عسکری(ع) نماز باران بسیار باشکوهی اقامه شد که متأسفانه انعکاس خبری بسیار کمی پیدا کرد.

شاهد  چشمگیر رشد کمی اعتکاف بودیم

در ادامه آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: اعتکاف و تهذیب نفس برای همگان نیازمند است و مدتی به گوشه ای رفتن و به تهذیب نفس پرداختن در سیره همه انبیای الهی به چشم می خورد، بر این اساس این پشتوانه معنوی سبب می شود تا تکبر افراد کم شده و با مدتی درون گرایی تواضع را در خود تقویت کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف همه ساله زحمات بسیاری را در زمینه اعتکاف متحمل می شوند، عنوان کرد: طبق گزارشات ارائه شده ما در هر سال شاهد رشد کمی چشمگیری بوده ایم و امیدواریم که به لحاظ کیفی نیز شاهد همین رشد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اعتکاف لازمه لاینفک انقلاب اسلامی است، بیان کرد: امروزه جذب جوانان مملکت که مورد هجمه های خطرناک دشمن هستند، به مراسم معنوی اعتکاف و جدا ساختن آن ها از فضای مجازی و آوردن شان به مسجد برای اعتکاف کار بسیار دشواری است که این شورا به خوبی توانسته در این زمینه فعالیت کند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با بیان اینکه تکیه اعتکاف نباید بر دستگاه های دولتی باشد، اظهار داشت: این مراسم معنوی را هر چه بیشتر باید به دور از تشریفات و ظاهرنمایی های دستگاه های دولتی نگه داشت و آن را به صورت کاملاً مردمی برگزار کرد.

گفتنی است: در پایان این جلسه از اعضای شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha