جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه درس خارج فقه آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ یکی از برنامه های قاطع این است که چند نفر از مهره های اصلی دلالان ارزی که سعی دارند کشور را به آشوب بکشند به عنوان مفسد فی الارض محاکمه و با رعایت موازین اسلامی اعدام شوند تا بقیه حساب خود را بدانند و توجه داشته باشند که مسأله جدی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، به نابسامانی های اخیر بازار ارز و وضعیت اقتصادی کشور واکنش نشان دادند و گفتند: حوادثی که در این چند روز درباره مسأله ارز و مسائل اقتصادی واقع شد و به صورت غیر منتظره هر ساعت تغییر و ترقی پیدا کرد، نشان داد توطئه جدیدی در کار است.

ایشان ابراز داشتند: نمی شود به حسب موازین اقتصادی ساعت به ساعت ارز ممکلت ترقی کند و حتما دستی پشت آن وجود دارد؛ منافقان داخلی با کمک اربابان خارجی دست به دست هم دادند که کشور را به آشوب بکشند و اقتصاد مملکت را فلج کنند.

این استاد برجسته حوزه با تأکید بر برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی در شرایط فعلی کشور، خاطرنشان ساختند: بدون قاطعیت در این شرایط خاص مشکلی حل نمی شود؛ اگر پیش دستی نکنیم بعدا باید هزینه زیادی باید بپردازیم.

این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: یکی از برنامه های قاطع این است که چند نفر از مهره های اصلی دلالان ارزی که سعی دارند کشور را به آشوب بکشند، به عنوان مفسد فی الارض محاکمه و با رعایت موازین اسلامی اعدام شوند تا بقیه حساب خود را بدانند و توجه داشته باشند که مسأله جدی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که باید دادگاه ویژه ای برای این موضوع تشکیل شود، اظهار داشتند: این دادگاه ویژه باید به سرعت به حساب آن ها برسند؛ نه این که مانند داستان مفسدان اقتصادی که برای نهایی کردن حکم یکی از آن ها چند سال طول بکشد؛ این گونه نمی توان کشور را اداره کرد بلکه باید قاطع بود.

ایشان ابراز داشتند: فروختن ارز به افراد عادی که پول خود را از بانک ها بیرون می کشند، دلار می خرند و ذخیره می کنند چه معنا دارد؟ ارز باید به کسانی فروخته شود که فعالیت اقتصادی دارند؛ نه این که پول ها را از بانک و گردش اقتصادی خارج کنند و ارز بخرند.

این مرجع تقلید با انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت خاطرنشان کردند: دولت باید ضرب الاجلی برای تیم اقتصادی خود تعیین و اشتباهات خود را اصلاح کند، ما نمی گوییم دولت تضعیف شود؛ بلکه در این شرایط تقویت شود اما باید اشتباهات خود را اصلاح کند.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: اگر تیم اقتصادی در این ضرب الاجل مشکلات را حل کردند، بمانند و اگر حل نکردند دولت باید عذر آن ها را بخواهند و گروه دیگری که آگاه بیشتری دارند، قوی تر هستند و قاطعیت بهتر دارند به جای آن ها قرار دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تأکید کردند: یقینا اگر نسبت به همین نرخی که تعیین کردند قاطعیت به خرج دهند همه چیز قابل کنترل می شود؛ باید توجه داشت که امروز بازی دلار مطرح است و فردا بازی برجام مطرح خواهد شد و اگر قاطعیت نباشد ما برای اداره کشور مشکل خواهیم داشت.

معظم له خاطرنشان ساختند: وقتی رهبر انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی اعلام می کنند، نباید تنها به خرید اجناس ایرانی در ادارات اکتفا شود؛ بلکه با قاطعیت باید جلوی ورود اجناس خارجی دارای مشابه داخلی گرفته شود، امیدواریم خداوند این کشور و نظام را از شر اشرار داخل و خارج حفظ کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha