جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌‌الاسلام مقیمی

حوزه/ یکی از کارهای معاونت پژوهش استانی حوزه، اطلاع رسانی به طلاب علاقه مند به شرکت در همایش کتاب سال حوزه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام مقیمی امروز در ششمین اجلاسیه معاونان پژوهشی استانها که ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در  قم برگزار شد بابیان اینکه اگر پژوهش با آموزش ممزوج شود، باعث رشد علمی و پژوهشی حوزویان خواهیم بود،گفت: همین مسئله نشان دهنده نقش مهم پژوهش درحوزه است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه در سال گذشته شاهد برگزار نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه بودیم گفت: در نوزدهمین همایش همانند سال های گذشته، آثار رسیده به دبیرخانه نخست بر موضوعات، گونه بندی و به 16 گروه علمی سپرده شده است. برخی آثار میان رشته ای، به بیش از یک گروه واگذار شدند. در این بخش مجموعا 853 داوری تفصیلی پذیرفته شده است.

وی عنوان کرد: در تمامی تصمیم ها و امتیاز دهی ها، وزن علمی و اتقان اثر و شایستگی آن درنظر گرفته شده است.در نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه 965 اثر در قالب 810 عنوان کتاب، 155 پایان نامه سطح 4  به دبیرخانه ارسال شده است.

حجت الاسلام مقیمی افزود:  پس از ارزیابی اولیه، این آثار درهیئت های 16 گانه داوری، 366 اثر به مرحله دوم داوری راه یافته و 599 اثر رد شدند. آثار راه یافته به مرحله دوم داوری را بیش از 330 کارشناس حوزه ودانشگاه مورد ارزیابی قرار دادند.برخی آثار نیز طبق نظر هئیت های داوری تا 4 مرتبه مورد ارزیابی علمی قرار گرفتند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: پس از پایان ارزیابی تفصیلی 580 اثر به عنوان کاندیدای برگزیدگی معرفی شدند. از این میان شورای علمی همایش، 7 اثر را برگزیدند.  داوران 18 اثر را شایسته تقدیر و 33 اثر دیگر را شایسته تخسین معرفی کردند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: در دوره نوزدهمین همایش، از میان 16 گروه علمی، تنها 6 گروه  اخلاق وعرفان، حقوق و علوم سیاسی، ادبیات و هنر، کتب مرجع و ده گروه علمی هم 16 کتاب و پایان نامه را شایسته تقدیر دانستند.

حجت الاسلام مقیمی افزود: شرکت در همایش و ارسال آثار، اختصاصی به طلاب ایرانی ندارد بلکه به صورت بین المللی برگزار می شود و در سال گذشته یکی از مراکز بین المللی با 5 اثر برتر حایز رتبه برتر شده است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه عنوان کرد: درهمایش گذشته 1هزار و200 آثار در مسائل مختلف کتاب، پایان نامه و مقاله به دبیرخانه ارسال شده است و به صورت جداگانه 733 اثر طلبه مقیم حوزه علمیه قم و 190 کتاب و مقاله وپایان نامه طلبه شهرستانی به دبیر خانه ارسال شده است.

وی عنوان کرد: برای همایش کتاب سال و ارسال آثار، نیازی به حضور افراد نیست بلکه به صورت غیر حضوری هم ممکن است.  یکی از کارهای معاونت پژوهش استانی، اطلاع رسانی به طلاب علاقه مند به شرکت در همایش کتاب سال حوزه است.

حجت الاسلام  مقیمی اظهار داشت: درسال گذشته اولین جشنواره مقاله علمی پژوهشی برگزار شد آثاری هم به دبیرخانه ارسال و مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

دبیر همایش کتاب سال حوزه بابیان اینکه کتابی که به دبیرخانه ارسال می شود مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد، افزود: سعی می شود همه آثار درست و دقیق بررسی تا مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: مهم در ارسال کتاب، مجوز گرفتن از وزارت ارشاد است. تعداد نسخه چاپ شده در ارسال کتاب به دبیرخانه ملاک نمی باشد.

حجت الاسلام  مقیمی با بیان اینکه شهرت افراد در انتخاب افراد به عنوان مقاله یا آثار برتر دخیل نیست گفت: 80 درصد برگزیدگان طلاب پژوهشگر جوان و ناشناخته هستند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha