جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ویسی

حوزه/ ویسی، اصلاح مداری و ظلم ستیزی را از دیگر محورهای تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و گفت: باید نشان دهیم مسلمانان در طول تاریخ نه جنگ طلب بوده اند و نخواهند بود. البته در برابر ظلم ایستادگی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمود ویسی، عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، در سمینار بین المللی شاخص های تمدن نوین اسلامی که در این دانشگاه برگزار شد، خدامحوری، دین باوری و اصالت خداوند را مهم ترین موضوع در تمدن نوین اسلامی برشمرد و تأکید کرد: دین به مثابه هوا باید جای خود را در زندگی فردی و اجتماعی باز کند.

وی افزود: اخلاق محوری و ارتقا بخشیدن به معنویت انسان ها از دیگر موارد تمدن نوین اسلامی است. برای به منصه ظهور رسیدن تمدن اسلامی باید محوریت اخلاقی، معنوی و شکوفایی اسلام را در نظر بگیریم که ادعای تمدن سازی را دارد.

ویسی، اصلاح مداری و ظلم ستیزی را از دیگر محورهای تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و گفت: باید نشان دهیم مسلمانان در طول تاریخ نه جنگ طلب بوده اند و نخواهند بود. البته در برابر ظلم ایستادگی می کنند.

وی در پایان سخنان خود یکی از مهم ترین شاخص ها برای تمدن سازی نوین اسلامی را مدیریت زمان دانست و تأکید کرد: متأسفانه مدیریت در کشورهای اسلامی بسیار ضعیف است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha