پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جماعت

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قم گفت: در حال حاضر و به منظور کاهش آسیب های اجتماعی ، ائمه جماعات مساجد نقش بسیار مهم برعهده دارند و سازمان تبلیغات اسلامی در این خصوص برنامه های ویژه ای دارد.

حجت الاسلام  عبدالعلی غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»؛ اظهار داشت: از آبان ماه سال گذشته به همت اداره کل  تبلیغات اسلامی استان قم و همکاری برخی ارگان ها و نهادها، در قالب طرح سفینه النجاه ضمن شناسایی 10منطقه آسیب پذیر فرهنگی در قم در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی این مناطق، برنامه های متنوعی با محوریت ائمه جماعات و مساجد در دستور کار قرار گرفته است،

وی افزود: این طرح با محوریت 10 مسجد در ده منطقه قم آغاز شد که پنج مسجد مربوط به بخش نیروگاه شامل علی آباد سعدگان، شهرک فاطمیه، خیابان سوم خرداد، منطقه اسماعیل آباد و منطقه شیخ آباد است و دو منطقه در بخش پردیسان و سه منطقه دیگر نیز در نوبهار، یزدانشهر و شهر قائم می باشد.

وی اضافه کرد: این ده مسجد محوریت کار را برعهده دارند اما پیرامون هر یک از آن ها مساجد دیگر نیز فعال شده اند، به طوری که ما توانسته ایم تاکنون 82 مسجد را فعال کنیم.

حجت الاسلام غلامی بیان داشت: این مساجد در موضوع آسیب های اجتماعی مثل مسایل مهم خانواده، طلاق، اعتیاد و ... اجرای کارهای فرهنگی و به خصوص برگزاری دوره های مشاوره با هماهنگی دستگاه هایی مثل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، دادگستری، بهزیستی و نیروی انتظامی را عهده دار می شوند.

وی گفت: علاوه بر این، ائمه جماعات حدود 40 مسجد نیز تاکنون در دوره های آموزشی ویژه مصلحین شرکت کرده اند که این ها با هماهنگی دادگستری خانواده هایی که در معرض طلاق، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی هستند را مورد توجه قرار داده و در جهت اصلاح ذات البین آن ها می کوشند.

وی تاکید کرد: همچنین در زمینه مشاوره با هماهنگی دفتر تبلیغات از مشاورین خبره دینی استفاده می شود که در مساجد این ها هم به صورت فردی و هم گروهی به ارایه خدمت می پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: بی شک برگزاری این طرح ها و به خصوص تداوم آن ها در کاهش آسیب ها بسیار موثر است، کما این که هم اینک کارگروهی در استانداری قم در رابطه با معضلات و آسیب های اجتماعی قم فعال است و دوستان دستگاه ها و نهادهای استانی به ما گفته اند که اجرای این طرح موثر بوده و انشاالله در آینده نتایج بهتری را از آن شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از سوی دیگر امسال به دنبال این هستیم که بر شمار مساجد محوری در این طرح که الان ده مسجد هستند بیفزاییم و کار را به صورت کیفی و کمی توسعه دهیم.

حجت الاسلام غلامی در خاتمه گفت: در صورت تامین اعتبار به دنبال این هستیم که یک سری اردوهای زیارتی و آموزشی برای جوانان همین مناطق آسیب پذیر آن هم با محوریت مساجد برگزار کنیم که امیدواریم همه ارگان های ذیربط در این خصوص نیز مثل گذشته با ما همکاری داشته باشند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha