جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابراهیم اکبری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اکبری به ارائه خدمات ویژه درمانی به طلاب و روحانیان مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج در ساختمان جدید مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: به منظور رفاه حال طلاب و روحانیان تهرانی، ساختمان جدید مرکز خدمات حوزه استان، به خیابان آزادی کوچه طاهر نیا منتقل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر افزود: به منظور رفاه حال طلاب و روحانیان تهرانی، ساختمان جدید مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران به خیابان آزادی کوچه طاهر نیا منتقل شد.

وی در تشریح روند تاسیس و راه اندازی دفاتر مرکز خدمات در کلانشهر تهران، عنوان داشت: در همان سال 76 که دفتر مرکز خدمات در تهران افتتاح شد و توفیق خدمتگزاری به طلاب را پیدا کردیم. در اویل افتتاح مرکز خدمات در تهران، دفاتر نمایندگی مرکز خدمات در حوزه علمیه مروی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، حوزه علمیه مجتهدی و شهر ری راه اندازی شد و اقدام به ارائه خدمات به طلاب نمودند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه تهران ادامه داد: به مرور زمان و در راستای ارائه خدمات بیشتر به طلاب و روحانیان تهرانی تغییراتی در ساختار فیزیکی و نرم افزاری مرکز خدمات تهران به وجود آمد و طی آن شعب نمایندگی در حوزه علمیه مروی، مجتهدی و امور مساجد به یک دفتر مستقل و به عنوان دفتر مرکز خدمات استان تهران ادغام شدند. و آن زمان بنده در دفتر نمایندگی شهر ری مشغول به خدمت بودم.

وی افزود: در سال 92 که بنده به عنوان مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران معرفی شدم، با اعتراضات بسییاری از طرف طلاب مبنی بر نامناسب بودن موقعیت ساختمان مرکز خدمات، بد مسیر بودن مسیرهای منتهی به مرکز، و واقع شدنش در محدوده طرح ترافیک مواجه بودم. علاوه بر مشکل فوق ارتباط مستقیم طلاب با مسئولین مرکز خدمات هم کمرنگ بود با اینکه مدیران قبلی مرکز خدمات تهران هم زحمات زیادی کشیده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری اظهار داشت: بنده از همان ابتدا که در دفتر شهر ری مستقر بودم، ارتباطات خوبی را با طلاب برقرار کرده بودیم و سعی کردیم همان رویه را با طلاب تهرانی نیز ادامه دهیم از این رو با اختصاص زمان‌های مناسبی در ایام هفته از همان روزهای اول مسئولیتم از نزدیک در جریان مشکلات، خواسته‌ها و مسائل طلاب و روحانیان تهرانی و خانواده‌های آنان قرار گرفتم تا بتوانیم با تسلط بیشتر بر نیازمندی‌های طلاب عزیز، زمینه ارائه خدمات بهتر و بیشتر را برای ایشان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تامین ساختمان جدید برای مرکز خدمات زحمت بسیار زیادی داشت، گفت: در تامین بودجه برای خرید ساختمان جدید به شدت با کمبود منابع مالی مواجه بودیم و با این که در ساختمان قبلی با کمبود جا و فضای مناسب مواجه بودیم ولی بیش از هفتاد نوع خدمات به طلاب و روحانیان تهرانی ارائه می دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: به دلیل محدودیت فضای ساختمان قبلی و رفت و آمد زیاد طلاب و مراجعه آنها به مرکز خدمات، باعث شده بود هم کارمندان زحمتکش و خدوم مرکز اذیت شوند و هم مراجعه کنندگان در اتاق های تنگ و کوچک معذب شوند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: همانطور که اشاره شد یکی از مشکلات بزرگی که همه طلاب و روحانیان شهر تهران و دیگر شهرستان‌های استان با آن مواجه بوده و بابت این مسئله بسیار معترض بودند، واقع شدن ساختمان فعلی مرکز خدمات در محدوده طرح ترافیک بود، ولی ساختمان جدید در محلی واقع شده که نه تنها در محدوده طرح نیست، بلکه مسیرهای منتهی به آن برای همه اقشار طلاب قابل دسترس می باشد.

وی با اشاره به مسافرت طلاب و روحانیان دیگر شهرها در تهران، افزود: اغلب این سفرها بیشتر با هدف درمان و معالجه بود و یا شخص طلبه بیمار بود و به بیمارستان و دکتر مراجعه کرده بود و یا یکی از افراد خانواده او گرفتار این مسئله بود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری به ارائه خدمات ویژه به طلاب و روحانیان دارای بیماری‌های صعب العلاج پرداخت و گفت: بارها شاهد بودیم برخی طلاب و روحانیان شهرستان‌های استان تهران و یا دیگر شهرها که خود یا خانواده هایشان به سبب بیماری مجبور بودند جهت بستری به یکی از بیمارستان‌های تهران مراجعه کنند و بیمارشان را در بیمارستان بستری نمایند، خود طلبه یا خانواده ایشان شب را تا صبح در جلوی بیمارستان سپری می‌کردند و شاید روزها و شب‌ها این اتفاق می‌افتاد و مشاهده این وضعیت مسئولیت ما را در رسیدگی به حال این عزیران سنگین تر کرد از این رو در ساختمان جدید فضایی را برای اسکان این عزیزان در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم از برخی مشکلات و رنج های این عزیزان بکاهیم.

وی افزود: هم اکنون ساختمان جدید مرکز خدمات استان تهران در بهترین مکان دسترسی قرار داشته و طلاب و روحانیان تهرانی می توانند با خطوط مترو، بی آر تی و نیز با وسیله شخصی به آن دسترسی داشته باشند بدون این که وارد طرح ترافیک و یا طرح زود و فرد شوند و اگر هم با وسائل نقلیه عمومی بیایند در کمتر از پنج دقیقه به ساختمان اداری مرکز خدمات دسترسی دارند.

مدیر مرکز خدمات استان تهران اظهار داشت: علاوه بر خدمات ویژه ای که در ساختمان جدید به طلاب ارائه می شود برخی خدمات جانبی هم در نظر گرفته ایم. از آنجا که مرکز خدمات محل مراجعه طلاب محترم می باشد، فروشگاه البسه روحانیت را که قبلا در همان مکان کوچک برگزار می‌کردیم و به دلیل کمبود فضا نمی‌توانستیم در زمان بیشتری دائر کنیم ولی در شرایط فعلی می‌توانیم با اختصاص فضای مناسب فروشگاه‌هایی جهت تأمین نیازهای طلاب در محل مرکز خدمات برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در پایان خاطر نشان کرد: مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران مسئولیت چکاب سلامتی روح و روان طلاب به ویژه داورطلبان ورود به حوزه را بر عهده دارد، و به دلیل کمبود فضا در ساختمان قبلی در عین حال که هیچ افت کیفیتی در ارائه خدمات نداشتیم منتهی هم پرسنل و هم طلاب با زحمت مواجه بودند ولی در ساختمان فعلی دیگر این مشکلات را نداریم و تست و چکاب سلامتی طلاب در شرایطی بهتر از گذشته انجام خواهد شد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha