جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفتند: خبرنگارها، روزنامه‌نگارها، این دست به قلم‌ها، باید بدانند می‌توانند چیزی بنویسند که خدا هم به قلم ما و هم به مکتوب ما قَسم بخورد. چرا خود را ارزان بفروشیم؟ مگر نفرمود قَسم به قلم! قَسم به کتاب! «یسْطُرُونَ»؛ یعنی مسطورات، یعنی نوشته‌ها. چرا ما این نباشیم؟.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس تفسیر خود، که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان این مطلب که با تمام وجود موظّف هستیم خون‌های پاک شهدا را حفظ کنیم، اظهار داشتند: اگر خدای ناکرده، این نظام آسیب ببیند لعنت ابد دامنگیر ما می‌شود. این نظام به آسانی به دست نیامده، به واقع ما مسئول هستیم، در حقیقت الآن بهترین دوران امتحان ماست که چطور می توانیم این خونهای پاک را حفظ کنیم و به ثمر برسانیم.

ایشان با یادآوری جان فشانی ها و فداکاری های صورت گرفته در دوران انقلاب و دفاع مقدس ادامه دادند: جز ناله کردن و تضرّع به درگاه حق، جز توبه کردن، جز مواظب بودن، جز سفارش کردن و نصیحت کردن و جز دعوت به هدایت مسئولین و غیر مسئولین راه دیگری برای حفظ این نظام و رهایی از مشکلات وجود ندارد.

معظم له اذعان داشتند: جامعه نباید مانند جهنم باشد که در آنجا «كُلَّما دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُخْتَها»؛ جامعه ای که افراد به یکدیگر بد می‌گویند، آبروی هم را می ریزند و ضعف یکدیگر را افشا می کنند، جهنم است، چرا مثل بهشت نباشیم که «دَعْوَاهُمْ فِیهَا سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَ تَحِیتُهُمْ فِیهَا سَلاَمٌ».

حضرت آیت الله جوادی آملی در توصیه ای به اصحاب رسانه تصریح داشتند: این خبرنگارها، این روزنامه‌نگارها، این دست به قلم‌ها، باید بدانند می‌توانند چیزی بنویسند که خدا هم به قلم ما  و هم به مکتوب ما قَسم بخورد. چرا خود را ارزان بفروشیم؟ مگر نفرمود قَسم به قلم! قَسم به کتاب! «یسْطُرُونَ»؛ یعنی مسطورات، یعنی نوشته‌ها. چرا ما این نباشیم؟ غرض این است که ما همیشه و هر لحظه‌ّ باید خودمان را به خدا بسپاریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha