شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نکوداشت مرحوم صاحب جواهر با عنوان «عیار فقاهت»

حوزه/ امروز اسلامی سازی علوم انسانی و اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و فقه حکومتی از مهمترین چالش های فکری حوزه است و توجه جوانان حوزه به روش صاحب جواهر می تواند ما را در رسیدن به نتایج ارزشمند در این حوزه موفق بدارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین عشایری امروز در نشست نکوداشت مرحوم صاحب جواهر با عنوان «عیار فقاهت» که در مدرسه علمیه آیت الله  العظمی گلپایگانی در قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که این نشست نکوداشت در ادامه سلسله نشست های تکمیلی در جهت شناخت جریان ها و شخصیت های تاثیرگذار در حوزه فقاهت برگزار می شود گفت: پیش از این چهار نشست نکوداشت دیگر برگزار شده است.

وی افزود: پیش از آن در نکوداشت های دیگری از شخصیت هایی چون محقق خراسانی، شیخ عبدالکریم حائری و... نیز برگزار شده است؛ در این مراسم نیز از شخصیت و اخلاق علمی و عملی مرحوم صاحب جواهر تجلیل می شود.

دبیر علمی همایش تجلیل از شخصیت صاحب جواهر بیان کرد: موضوع همایش از سوی شورای عالی مدرسه خاتم الاوصیا(ع)، مبحث تحول علمی است که مرحوم صاحب جواهر در حوزه روش علمی ایجاد کردند؛ بزرگان حوزه ایشان را معیار تحول خواهی در عین تعلق به چارچوب های شناخته شده فقهی می دانیم

وی گفت: امروزه اسلامی سازی علوم انسانی و اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و فقه حکومتی از مهمترین چالش های فکری حوزه است و توجه جوانان حوزه به روش صاحب جواهر می تواند ما را در رسیدن به نتایج ارزشمند در این حوزه موفق بدارد.

حجت‎الاسلام والمسلمین  عشایری اظهارکرد: روش فقهی مرحوم صاحب جواهر از سوی امام راحل به عنوان الگوی فقهی مورد تایید انقلاب اسلامی مطرح است؛ در این نکوداشت دو مقاله از سوی متخصصان حوزه ارایه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha