جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ حال و هوای مسجد جمکران در نیمه شعبان

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قزوین گفت: جشن های نیمه شعبان نباید با گناه آمیخته شود، چرا که مفاهیم بلندی در این مناسبت وجود دارد که به هیچ وجه نباید با رفتارهای مبتذل و سخیف اختلاط پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی، امروز در جمع مسئولین حلقه های صالحین مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین گفت: شب نیمه شعبان از اعیاد مبارک است که فلسفه عمیقی دارد و باید این تفکر به خوبی در لایه های جامعه نهادینه شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قزوین افزود: جشن های نیمه شعبان نباید با گناه آمیخته شود، چرا که مفاهیم بلندی در این مناسبت وجود دارد که به هیچ وجه نباید با رفتارهای مبتذل و سخیف اختلاط پیدا کند.

حجت الاسلام رمضانی افزود: مسائل مهمی در عرصه مهدویت وجود دارد که اگر از آنها حفاظت و صیانت نشود، مخاطرات سنگینی به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: باید به هر طریق ممکن که  برگرفته از فرهنگ مهدویت و فلسفه قیام امام حسین (ع) باشد، در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی و محتوای انقلاب را حفظ کنیم و هرکس در هر جایگاهی باید به نحو احسن به وظیفه اش عمل کند و در این صورت است که قلب امام زمان (عج) را خشنود کرده و اسباب خشنودی امام حسین (ع) را نیز فراهم نموده است .

حجت الاسلام رمضانی اظهار کرد: دشمنان اسلام امروز در موضوعات مختلف دینی و عقیدتی القای شبهه می کنند و با ترفند می خواهند مردم را از این باورهای دینی جدا کنند و امروز همه وظیفه داریم که که اعتقادات مردم را در مسئله مهدویت را تقویت نماییم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قزوین خاطرنشان کرد: ابعاد مختلفی در مسأله مهدویت مطرح است که مهمترین و محور همه آنها، ‌اخلاق مهدوی و ولائی است یعنی مردمی که ادّعای انتظار حضرت را دارند و خود را منتظر ایشان می‌دانند باید به اخلاق آن حضرت متخلّق بوده و برای دیگران، الگو و نمونه باشند.

وی خاطرنشان کرد: رمز بقا و پیشرفت حیات و هویت فردی و اجتماعی بشریت در گرو بهره‌گیری از فرهنگ مهدویت است و باید این فرهنگ غنی را همانطور که هست، بفهمیم و بشناسیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha