جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فوادیان

حوزه/ کارشناس و نویسنده حوزوی مهدویت با اشاره به اهانت بن سلمان در خصوص رویکرد مهدوی نظام اسلامی، بیان کرد: بن سلمان ها و فرعونیان ازمنه مختلف نمی توانند سنت الهی را به سخنان ورویکردهای سخیف خود تغییر دهند و قطعا تاوان این سخنان را در همین دنیا خواهد داد.

حجت الاسلام محمد رضا فوادیان در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» با تبریک عید مبارک نیمه شعبان گفت: این عید سعید بزرگترین تابلوی هستی برای ارایه سنت عالیه و متعالی جریان نبوت و امامت است؛ جریانی که پس از غدیر و عاشورا، استمرار حرکت جهانی استقرار نظام توحیدی در جهان را موجب خواهد شد.

وی افزود: این نکته درست است که در منابع روایی ما آمده، دنیا دارالولایه شیطان و استکبار است و آخرت دارالولایه نیکان و صالحان ولی با مراجعه به منابع قرآنی و روایی به این نتیجه می رسیم که این دارالولایه بودن به معنی استقرار یافتن موقت اصحاب شیطان است و در نهایت جبهه نیکان و صالحان و ائمه هدی که فرماندهان جندالله هستند در زمین به حاکمیت می رسند.

نویسنده کتب مهدوی بیان کرد: در این میان انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل شکافی تاریخی بود بر رفع حاکمیت ظلم و ستم و طاغوت و عملگی استکبار و استقرار یک حکومت اسلامی برای تحقق وعده ظهور؛ این حرکت که از ابتدا نیز توسط ایشان بیان شد، دلیل اصلی مشکلات اساسی بود که دشمنان انقلاب با این انقلاب داشته و دارند.

آیا انقلاب ما مهدوی بود؟

وی بیان کرد: اولین عنصر ممیزه انقلاب اسلامی ایران در مقابل تمامی انقلاب های معاصر جهان، رعایت اصل دین محوری آن است؛ انقلاب اسلامی با شعار دین محوری و نفی باطل و طاغوت از سال 41 شمسی آغاز شد و طلیعه این انقلاب نیز توسط یکی از فقهای حوزوی شکل گرفت؛ همین مساله باعث می شود که جنس این انقلاب نیز با انقلاب های دیگر متفاوت باشد.

این محقق حوزوی اظهارکرد: وقتی که به اعلامیه های امام راحل در زمان تبعید و همچنین شعارهای انقلابیون و حرکت آنها و به خصوص نخبگان فکری این انقلاب از جمله شهیدان بهشتی و مفتح و مطهری و مقام معظم رهبری و... می نگریم به نیکی در میابیم که این انقلاب با هدف استقرار نظام اسلامی پس از 2500 سال حکومت شاهنشاهی بود و همین تلاش برای استقرار نظام اسلامی خود، گواهی بر یک انقلاب مهدوی است؛ چنانچه حتی مساله مهدویت و تلاش برای زمینه سازی ظهور جزو تصریحات این انقلاب بود.

حجت الاسلام فوادیان بیان کرد: یکی از دستاوردهای این انقلاب، ارایه یک مدل و الگویی بود که در عصر غیبت امام، نزدیک ترین مدل انسانی الهی بود؛ در حقیقت بن مایه نظام ولایت فقیه که مدل انقلاب اسلامی است، برگرفته از متن روایات معصومین و همچنین من قرآن کریم است؛ نظام ولایت فقیه بر اساس نظامی که پیش بینی های لازم را برای اداره امور کشور از طریق نظر عمومی کرده است و از دیگر سوی، رهبری فقیه و عالم عامل و شجاع و زمان شناس و حکیمی این نظام را در راس، هدایت می کند.

وی گفت: نظام ولایت فقیه بر اساس نظام نیابت امام شکل گرفته است؛ در حکومت و نظام اسلامی مراجع عظام تقلید در حوزه های علمیه وظیفه نیابت عام امام زمان را به عهده دارند و ولی فقیه نیز از بین همین نایبان عام و با انتخاب خبرگان رهبری که جمعی از فقهای منتخب مردم هستند به رهبری انتخاب می شود.

حجت الاسلام فوادیان اظهارکرد: امام راحل و مقام معظم رهبری در دوران رهبری پرعزت خویش همیشه این کشور را کشور امام زمان(عج) دانسته و حرکت انقلاب را در مسیر نهضت جهانی حضرت ولی(عج) معرفی کرده اند.

انقلاب اسلامی برشی در بستر نظام طاغوت

نویسنده کتاب شرح دعای فرج بیان کرد: یکی از مسایلی که مهدوی بودن انقلاب اسلامی ما را در این عصر ثابت می کند انقلابی است که در کوران جنگ سرد و جنگ دو قطبی جهان شکل گرفت؛ در آن زمان هیچ کس تصور نمی کردکه انقلابیون پس از انقلاب به یکی از دو قطب بزرگ جهانی نپیوندند؛ این انقلاب به همین دلیل با فشارهای گسترده جهانی نیز مواجه شد تا جایی که جنگی خانمان سوز و جهان علیه آن شکل گرفت.

وی گفت: قطعا اگر رهبری انقلاب اسلامی با ملی گرایان و یا مجاهدین خلق به پیروزی می رسید مورد حمایت یکی از دو قطب واقع می شد ولی هر دو قطب برای نابودی انقلاب اسلامی ایران دست به کار شدند؛ رهبر و بنیانگذار انقلاب نیز شعار نه شرقی و نه غربی که یک شعار قرآنی و مهدوی بود را برای انقلاب انتخاب کرد و 98/2 درصد مردم ایران نیز با او همراه شدند.

این محقق حوزوی اظهارکرد: این انقلاب شکافی در عمق تاریخ بود زیرا روند حرکت تاریخ را تغییر داد و اجازه هضم شدن کشوری که برای همسویی با امام عصر(عج) برگزیده شده بود را نداد و این حرکت تعبیری عجیب از روایات خاصی داشت که بر نقش مهم ایرانیان در ظهور صحه می گذاشت.

حجت الاسلام فوادیان با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی برشی در بستر نظام طاغوت جهانی بود تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی خیزش عظیمی در کشورهای اسلامی به خصوص جنبش های آزادیبخش ایجاد شد؛ قدرت گیری نهادهای مبارز فلسطینی، ایجاد جنبش حزب الله، قدرت گرفتن جریان عدالت گرا در یمن و همچنین قدرت تضعیف جریان صهونیسم در منطقه به لطف قدرت گیری حزب الله که /نمونه آن عقب نشینی تاریخی اسراییل از سرزمین های جنوب لبنان در سال 2000 و...همگی از برکات انقلاب اسلامی بود.

تعبیر روایات آخرالزمان در باره حوزه علمیه قم

این کارشناس عرصه مهدویت بیان کرد: نظام طاغوت به امر نظام سلطه و قدرت آمریکایی به دنبال انزوای حوزه علمیه قم بود و اجازه توسعه این حوزه را به غیر از موارد معدود و محدود تبلیغی نمی داد؛ ولی انقلاب اسلامی حوزه را جهانی کرد و امروز شاهد تعبیر عینی حدیث امام صادق(ع) مبنی بر انتشار معارف اهل بیت(ع) از قم هستیم.

وی گفت: امروز از 120 کشور جهان اسلام در قم به تحصیل حوزوی مشغول هستند؛ قطعا اگر انقلاب اسلامی رخ نداده بود امروز این جمعیت عظیم چند ده هزار نفری در قم گرد هم نمی آمدند؛ این لشکری که امروز از سراسر جهان شکل گرفته است و خود را سرباز امام زمان(عج) می دانند نمونه ای از ثمردهی مهدوی حوزه علمیه انقلابی است.

سنت الهی استبدال در خصوص ایرانیان محقق شده است

این استاد حوزه بیان کرد: 5 آیه قرآن کریم به تصریح علمای شیعه و سنی با تفسیر نبوی مرتبط به نقش ایرانیان در ظهور وجود دارد که این پنج آیه از آیاتی هستند که بر سنت استبدال یعنی سنت جایگزینی قوم پیرو و یاری کننده دین خدا تاکید دارند و پیامبر اکرم در این خصوص، بیان فرموده اند که منظور خداوند از این قوم جایگزین امت عرب، مردم فارس هستند.

وی گفت: حال سوال اینجا است که امتی که قرار است جایگزین قومی شود که وعده الهی یعنی پیمان تبعیت و نصرت الهی را رها کردند بشود، کی و چگونه باید در این مسیر گام بردارد؟ آیا ملتی که تحت ظلم یک حکومت ظالم و طاغوتی که نوکر نظام استکبار جهانی است می تواند تعبیر این سخن قرانی باشد؟

با همه کاستی ها به سمت کامل شدن انقلاب حرکت کنیم

حجت الاسلام فوادیان اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران یک حکومت برای رسیدن به جامعه منتظر است و در این نظام بیشترین حمایت ها از جریانات علمی وتخصصی و حوزوی از جریان مهدویت شده است و سالانه فعالان بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند؛ به رغم مشکلات اقتصادی و حملات همه جانبه اقتصادی و فرهنگی دشمنان علیه این انقلاب خوشبختانه هسته اصلی نظام ولایت فقیه و هسته اصلی مردم ایران همچنان به دنبال توسعه انقلاب اسلامی در مسیر حرکت به سوی جامعه منتظرانه هستند و به جرات می توان گفت که این کشور ملجا جنبش های آزادی خواه جهان هستند.

نویسنده و پژهشگر مهدوی با اشاره به سخنان ضد مهدوی بن سلمان گفت: آبشخور این سخنان سخیف تحرکاتی است که او برای تحریک کشورهای اسلامی علیه ایران و تثبیت جایگاه خود انجام می دهد؛ او امروز به طرز سخیف و زننده ای به نوکری آمریکایی می پردازد؛ وقتی به رئیس جمهور وحشی صفت آمریکا 1 میلیارد و دویست میلیون دلار هدیه شخصی می دهد و قراردهای چند صد میلیاردلاری خرید سلاح را با او امضا می کند، به این خاطر است که جایگاه پادشاهی آینده او تضمین شود.

وی افزود: او دانسته یا نادانسته به عنصری در انقلاب اسلامی حمله کرد که هیچ کدام از علمای برجسته جهان اهل سنت نیز به آن نقدی وارد نکردند ؛ افرادی چون ابن تیمیه به جنگ و جدال با مهدویت پرداختند که قصه او نیز برای همه جهان اسلام مشخص است؛ ادله قرآنی و روایایی مهدویت به حدی است که هیچ انسان معقولی نمی تواند منکر آن شود.

حجت الاسلام فوادیان  اظهارکرد: پادشاه آتی عربستان با این سخن نسنجیده آتش به گور خاندان سعودی انداخت؛ او با این سخن نسنجیده با خود کاری کرد که در آینده عقوبت آن را خواهد دید زیرا سنت الهی بر عقوبت فرعونیان در همین دنیا است؛ کسی که با این بی شرمی هویت اصلی جریان و حرکت اسلامی را به سخره می گیرد و آن را یک خرافه منتسب به جمهوری اسلامی می داند قطعا به عقوبت دردناکی گرفتار شده است زیرا این خادم دروغین حرمین بار دیگر هویت صهیونیستی خود را با ارتباط همزمان با اسراییل ثابت کرد.

وی گفت: هفته گذشته همایش دکترین مهدویت در قم برگزار شد و در آن اندیشمندان جهان اهل سنت نیز در آن حضور داشتند و همگی به اتفاق بیان می کردند که مهدویت جزو ارکان اعتقادی اسلام است؛ پس او و حکومت او بویی از اسلام نبرده اند که با اعتقاد مسلم مسلمانان مقابله کرده است ولی سنت الهی در جریان است و او امثال او نمی توانند در مقابل سنت الهی قد علم کنند و قطعا له خواهند شد.

این پژوهشگر مهدویت بیان کرد: شما حکام سعودی و عرب عمال دست استکبار همین گونه عمل کردید که خداوند فرمود «إِلَّا تَنْفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذَابًا أَلِيمًا وَيَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ وَلَا تَضُرُّوهُ شَيْئًا وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ»؛ همچنین خداوند برای اثبات جایگزینی انقلاب اسلامی و حرکت وفاردار ایران اسلامی فرمودند که «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ».

وی گفت: اگر یک منصف تاریخ شناس یا تاریخ خوان نگاهی گذرا به حرکت امت ها و ملت ها بر اساس معیارهای اجتماعی و سیاسی اسلامی بیاندازد، قطعا می توان با یک نگاه سطحی نیز به این آیات قرآن اشراف یابد که چه کسی در مدار حق حرکت کرده است و چه امت ها و حاکمانی بر خلاف معیارهای الهی حرکت کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha