شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
آزمون ورودی حوزه علمیه

حوزه/ مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه آزمون کتبی پذیرش این حوزه جمعه ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود، اعلام کرد: حدود یازده هزار متقاضی تحصیل در حوزه علمیه خراسان ثبت نام کردند که از این تعداد ۷ هزار نفر باید ۱۴ اردیبهشت در آزمون کتبی شرکت کنند.

حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اعلام این خبر گفت: بیش از 7 هزار متقاضی تحصیل در حوزه علمیه خراسان از میان ۱۱هزار ثبت نام کننده، جمعه 14 اردیبهشت ماه در 71 حوزه امتحانی استان های خراسان به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه پذیرش در مقاطع پایه نهم، دیپلم، کاردانی، کارشناسی و بالاتر صورت گرفته است، ادامه داد: این آزمون فقط برای مقطع پایه نهم، دیپلم و کاردانی برگزار می شود و متقاضیان پايه نهم با معدل 18 و بالاتر و مدرك ديپلم و كارداني با معدل 17 و بالاتر و همچنين متقاضيان داراي مدرك كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتری، از آزمون کتبی پذیرش سال تحصیلی 97-98 معاف هستند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: پس از برگزاری آزمون پذیرش، قبول شدگان در آزمون کتبی به همراه متقاضیان معاف شده از آزمون، در مصاحبه حضوری شرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام اسفندیاری به حضور بیش از دو هزار متقاضی در مشهد و برگزاری آزمون در 3 حوزه امتحانی اشاره کرد و گفت: متقاضیان پایه نهم در مدرسه آیت الله العظمی خوئی(ره) و مقطع دیپلم و کاردانی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و نیز خواهران در دانشگاه امام رضا(ع) برای ورود به حوزه علمیه خراسان رقابت می کنند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون کتبی برای بیش از 5 هزار نفر در شهرستان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، افزود: متقاضیان در سه پایه نهم، دیپلم و کاردانی در 68 حوزه امتحانی برادران و خواهران برای ورود به حوزه علمیه خراسان به رقابت می پردازند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha