پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی

حوزه/ مسئول تربیت آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یزد گفت: قریب به ۹ هزار نفر مربی سازمانی، غیر سازمانی و مدعو مسئولیت آموزش های عقیدتی و سیاسی را به مجموعه سپاه و بسیج بر عهده دارند که ۴۰ درصد از این آمار را طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی، ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران استان یزد، فرارسیدن هفته عقیدتی سیاسی را همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری گرامی داشت و یکی از اهداف تشکیل عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج را تقویت روحیه انقلابی پاسداران و بسیجیان عنوان کرد.

وی در خصوص فعالیت طلاب حوزه های علمیه با عقیدتی و سیاسی سپاه به خبرنگار حوزه گفت: در میان مربیان مدعو، علمای دین از جمله حوزه علمیه قم و مشهد و نیز همکاری ائمه جمعه همه استان ها، شهرستان ها و بخش ها بالاترین آمار را به خود اختصاص می دهند که 40 درصد کل آمار 9 هزار نفری مربیان عقیدتی و سیاسی ما از حوزه علمیه هستند.

مسئول تربیت آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: به مناسبت این هفته از مربیان برتر عقیدتی و سیاسی اعم از پاسدار، بسیجی و مدعو در هر یک از مراکز آموزشی تقدیر می شود که در یزد 25 نفر اعم از خواهر و برادر تقدیر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی ادامه داد: امسال از دانشگاه تربیت مربی شهید محلاتی قم 36 مربی فارغ التحصیل عقیدتی سیاسی به صورت سازمانی فعالیت خود را آغاز می کنند و سالیانه 50 مربی در این دانشکده در مقطع کارشناسی پذیرش شوند.

وی تعداد مربیان سازمانی را در حال حاضر 400 مربی اعلام کرد و افزود: این مربیان در مراکز مختلف سپاه از جمله نظامی، آموزشی، بدو خدمت سربازان و پاسداران و... فعالیت دارند.

مسئول تربیت آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سالیانه قریب به 40 هزار نفر از خانواده سپاه در اردوهای سیاحتی و زیارتی از آموزش های مختلف عقیدتی و سیاسی از جمله مباحث خانواده و فرزندان بهره مند می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی بیان کرد: ما در بسیج هفته عقیدتی سیاسی داریم و در سپاه همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان روز عقیدتی و سیاسی برنامه های مختلفی برگزار می کنیم که در برخی استان ها با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود بیش از یک هفته خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آیین نامه ابلاغی ارزشیابی مربیان عقیدتی و سیاسی که با امضای سردار باقری اجرا می شود، چند دسته مربی عقیدتی و سیاسی از جمله سازمانی و غیر سازمانی یعنی پاسدار در سایر بخش های سپاه و مربیان مدعو با ما همکاری دارند.

در ادامه این نشست، سید جواد امامی رییس بسیج رسانه استان یزد به عنوان یکی از پنج مربی برتر عقیدتی و سیاسی کشوری معرفی و تقدیر شد.

*افتتاح مرکز تداوم عقیدتی و سیاسی شهید حاج حسن دانش استان یزد

حجت الاسلام علی گندمی مالمیری نماینده  ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد در ادامه این نشست خبری از افتتاح مرکز تداوم عقیدتی و سیاسی استان یزد همزمان با هفته گرامیداشت عقیددتی و سیاسی خبر داد.

وی افزود: این مجموعه به نام شهید حاج حسن دانش از شهدای یزدی فاجعه منا که از قاریان بین المللی قران کریم بودند نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد پیوند نسل جوان امروز با شهدای دیروز و امروز ناگسستنی است و راه  شهید و شهادت در عصر امروز ادامه دارد.

انتهای پیام / 313/47

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha