جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ همایش آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت های بین المللی حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: همان افرادی که به بهانه انفجار دو ساختمان و یا به بهانه داشتن تسلیحات نظامی، دو کشور اسلامی را اشغال کردند و تعداد بسیاری انسان بی گناه را کشتند این ها اسلام را تهدید و برای آن مشکلاتی را بوجود می آورند در حالیکه مدعی حقوق بشر هم هستند که این مساله مایه تاسف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قمی شامگاه شنبه در همایش «آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت های بین المللی حوزه های علمیه، که درمجتمع آموزش عالی  امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: پس از حضور آیت الله شهید بهشتی در مرکز اسلامی هامبورگ، تحولات مهمی در این عرصه شکل گرفت و ایشان پس از بازگشت به ایران دست به کار مهمی زدند.

وی افزود: یک دوره تربیت مبلغ را با پنج نفر راه اندازه کرد و پس از انصراف دو نفر و کنار رفتن دو نفر دیگر در مراحل بعدی یک نفر از آنها به نام حجت الاسلام والمسلمین انصاری به فعالیت در این بخش پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: خوشبختانه امروز به لطف امام زمان(عج) شاهد هستیم تا یکی از آرزو های شهید بهشی درحال تحقق است و حوزه علمیه آلمانی زبان در هامبورگ 5 سالگی خود را سپری می کند؛ این رویایی بود که کمتر کسی می توانست به آن بیندیشد.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در ادامه به شاخصه های روحانیت و تبلیغ در عرصه بین الملل اشاره کرد و افزود: حوزه و طلاب خارج از کشور چند ویژگی دارند که عبارت اند از انگیزه خالص و کم توقع بودن.

وی گفت: هدف از تشکیل این گونه حوزه ها مخاطب قرار دادن بشریت است، نه فقط تبلیغ در محدود های تنگ نژادی، بلکه طبق منطق قرآن برای همه بشر ماموریت داریم و باید خود را برای همه بشریت آماده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: کار به جهت سرخوردگی بشر از وضعیت موجود خودش که از بی عدالتی به شدت رنج می برد و از فقدان معنویت در جامعه ناراحت است و احساس تنهایی و اضطراب و بی معنایی می کند،سهل است؛ اما از جهتی اسلام با یک دشمنی چندین قرنی مواجه است، تلاش کرده چهره اسلام را خدشه دار کند، کار سخت است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با انتقاد از رویکردهای دو گانه در مسایل مرتبط به تروریسم و حقوق بشر اظهارکرد: همان افرادی که به بهانه انفجار دو ساختمان و یا به بهانه داشتن تسلیحات نظامی  دو کشور اسلامی را اشغال کردند و تعداد بسیاری انسان بی گناه را کشتند این ها اسلام را تهدید و برای آن مشکلاتی را بوجود می آورند در حالیکه مدعی حقوق بشر هم هستند که این مساله مایه تاسف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha