سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رشاد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه تهران با اشاره به این که سیاستمداران و دیپلمات های صادق و بعضا ساده لوح ما که مثلا قول جان کری را حجت موجه می دانستند، درس عبرت بگیرند، تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام نشان داد حق با دلواپسان مصالح ملی بود. در شرائط فعلی حفظ وحدت مهم­ترین و مبرم ­ترین نیاز کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران امروز (19 اردیبهشت) در آغاز درس خارج خود در حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، نسبت به خروج از برجام توسط آمریکا واکنش نشان داد و ترامپ را فردی بی­خرد و خودشیفته دانست.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران ادامه داد: خروج آمریکا از برجام یک اقدام نابخردانه بود، ولی اگر با نگاه باطن‌بین به آن نظر کنیم می تواند این حادثه از الطاف خفیه الهی باشد. مسلما خداوند متعال در این واقعه نیز برای این ملت خیر مقدر فرموده است.

استاد رشاد یادآور شد: آمریکا از آغاز انقلاب اسلامی بنا را بر کارشکنی، توطئه، دشمنی و خیانت نهاده و موضوع حصر و تحریم اقتصادی را اعمال کرده است، ولی در آن زمان امام راحل فرمودند این قطع رابطه از الطاف الهی است و آثار آن را دیدیم.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران افزود: قطع رابطه با آمریکا سبب استقلال سیاسی و تحریم سبب رشد اقتصادی کشور شد. حتی حمله نابخردانه عامل آن ها یعنی صدام از دیدگاه امام راحل از الطاف خفیه الهی تلقی و سبب رشد نظامی و اقتدار ما در منطقه شد. به همین دلیل این رفتار نابخردانه ترامپ نیز می تواند از الطاف خفیه الهی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقض برجام توسط آمریکا را موضوع مهمی تلقی نکرد و اظهار داشت: کسانی که ساده لوح و سطحی نگر بوده و ظواهر را می بینند ممکن است از این موضوع نگران باشند، ولی حقیقتاً اتفاق جدیدی رخ نداد، چون آمریکا از همان آغاز از برجام خارج بود و هیچ گاه به تعهدات خود عمل نکرد. بر فرض هم اگر تاکنون به تعهدات خود عمل کرده و اکنون نقض عهد می کند اتفاق خاصی رخ نداده است. خروج آمریکا از برجام همانند ورودش بی ارزش و بی خاصیت است.

ای کاش مسئولان بدانند به کفار نمی توان اعتماد کرد

وی اضافه کرد: ای کاش مسئولان بدانند به کفار نمی توان اعتماد کرد. خروج آمریکا از برجام و سایر حوادث قابل پیش بینی بود و رهبر روشن ضمیر، روشن بین، تیزبین ما بارها و بارها به صراحت فرمودند نباید به این ها اعتماد کرد. چون عمل به عهد از کسی که خصلت ذاتیش عهد شکنی است توقع نمی رود. فریبکاری، جنایت، عهد شکنی و دشمنی از خصائل ذاتی مستکبران به ویژه آمریکا است. اگر این ها از برجام خارج نمی شدند باید تعجب می کردیم که چگونه به عهدشان وفا کردند.

دیگر به غربی ها اعتماد نکنید

استاد رشاد تأکید کرد: آقایانی که به غرب اعتماد دارند بهتر است از این مسائل درس عبرت بگیرند. اکنون نیز به دیگر غربی ها اعتماد نکنند. کشورهای اروپایی دست کمی از آمریکا در عهد شکنی، خیانت و فریبکاری ندارند. به کشورهای غربی اعتماد نکنند و دل نبندند که دوباره دچار شوک شوند. سگ زرد برادر شغال است. همان گونه که روباه پیر مکار مادر این شغال است.

وی تصریح کرد: نباید به کفار دل بست و قرآن نیز به آن بارها اشاره کرد. امیدواریم خداوند متعال به مسئولان ما روحیه جهادی، کفر و استکبار ستیزی، اعتماد به جوانان و ملت و ظرفیت های ملی و داخلی عنایت کند و از این حوادث درس عبرت بگیرند.

اثبات حقانیت دلواپسان مصالح ملی

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از برجام نشان داد حق با دلواپسان مصالح ملی بود. معلوم شد، کسانی که گفتند این راه را نروید و دلواپس بودند، دلواپسیشان به جا بود.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران ادامه داد: سیاست مداران و دیپلمات های صادق و بعضا ساده لوح ما که مثلا قول جان کری را حجت موجه می دانستند و می گفتند همین قدر که جان کری گفته پایبندیم، خیالمان راحت است، توجه کنند همه غربی ها به جای خود یک جان کری هستند. این ها کافر، مشرک، مستکبر و دشمن هستند، یعنی نباید به این ها اعتماد کرد چون خیرخواه ما نیستند و ذاتا بدخواه ما هستند و نمی توانند از ذاتشان جدا شوند.

جمهوری خواهان و دموکرات ها سر و ته یک کرباسند

استاد رشاد تصریح کرد: جمهوری خواهان و دموکرات ها سر و ته یک کرباسند. آن ها صنعت هسته ای ما را نابود کردند و این ها پیمان سوری که فریبکارانه بسته بودند را نقض کردند. این ها هیچ تفاوتی با هم ندارند. خیال نکنیم آن ها به عهد خود پایبند بودند و این ها نیستند. اگر آن ها بار دیگر رأی می آورند همین کار را می کردند همان گونه که خوبان همه نور واحدند بدها هم همه ظلم واحدند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تنها راه تداوم انقلاب و مردم را تقویت فرهنگی، توسعه علمی و اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: ما راهی جز تولید و تقویت سلاح های دفاعی استراتژیک نداریم. اگر در این زمینه به حد اعلی پیشرفت نکنیم همواره مورد تهدید واقع می شویم.

مسئولان نزاع های سیاسی را کنار بگذارند

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران تصریح کرد: راه رسیدن به تمامی این عناصر وحدت ملی است. مردم متحدند، مسئولان باید متحد باشند. مسئولان به این میزان علیه یک دیگر حرف نزند و بدگویی نکنند. نزاع های کاذب و غیر واقعی سیاسی را کنار بگذارند. مردم انتظار دارند که مسئولان در تمام امور همدلی و همدستی داشته باشند. مردم از زورآزمایی گروه های سیاسی خسته شدند.

مسئولین حداقل به حرف های خودشان عمل کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: مسئولان در گعده های خودمانی جوک نگویند و شوخی کنند، ولی در تریبون های رسمی علیه یکدیگر حرف بزنند. این دوگانگی در برخورد را مسئولین پایان دهند. مقامات زمانی که توصیه به وحدت می کنند خودشان به رقیب حمله می کنند! حداقل به حرف های خودشان عمل کنند. نکته پایانی این که تاکنون هر آن چه شده، شد و کسی حق ندارد رفتار و گفتاری داشته باشد که به وحدت آسیب بزند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha