جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 آیت الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ائمه اطهار(ع) را پیشگام پیدایش و توسعه علوم اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی امروز در مراسم افتتاحیه «کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد گفت: علمای اسلام، در طول تاریخ، بزرگترین خدمات را به جهان بشریت ارائه کردند.

وی افزود: در هیچ دین و مکتبی به اندازه اسلام، بر طلب و گسترش علم توجه و سفارش نشده است؛ پایه اسلام بر علم و دانش است؛ علم در اسلام دارای جایگاه ویژه ای است که اگر بخواهیم به ابواب مختلف آن توجه کنیم، آن را می توانیم از آیات الهی بیابیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: در این بین پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) او از پیشگامان اصلی در پیدایش و گسترش علوم اسلامی بوده اند که در این عرصه امام علی(ع) پیشتاز این امر است.

وی گفت: این گسترش علمی تا زمان امام جعفر صادق(ع) نیز توسعه یافت تا اینکه در این زمان، مکتب این امام همام به بزرگترین مکتب علمی جهان اسلام مبدل می شود.

آیت الله اراکی با اشاره به نقش علمای شیعه در توسعه علوم اسلامی بیان کرد: قطعا منکر تلاش های علمای اهل سنت در این بین نیستیم، ولی شاگردان مکتب اهل بیت(ع) نقشی عظیم در ایجاد علوم و گسترش این علوم در عرصه های مختلف داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha