جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ خالد الملا

حوزه/ استکبار جهانی می خواهد که شیعیان و اهل سنت با هم دیگر در جنگ باشند

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، شیخ خالد الملا صبح امروز در سخنانی در افتتاحیه کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش شیعه در علوم اسلامی که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی های رسول اکرم(ص) اظهار کرد: جعفر بن ابی طالب به پادشاه حبشه گفت که قومی در جاهلیت بودیم تا این که خداوند رسولی را از ما برایمان فرستاد و او را به صداقت و امانت می شناختیم.

رئیس شاخه جنوب جماعت علمای عراق افزود: چرا مسلمانان اکنون در ضعف قرار دارند و قدس آزاد نمی شود، این سوالاتی که در زمانی کنونی مطرح است.

الملا با اشاره به لزوم شناخت مسلمین از یکدیگر اظهار کرد: اهل سنت و شیعیان یکدیگر را از کتاب های فرق و ادیان می شناسند، این کتاب ها تفرقه به وجود می آورد، ویژگی های مذاهب محترم هستند، اما باید پیروان مذاهب نسبت به یکدیگر با روی باز عمل کنند.

وی ادامه داد: در هیچ کتابخانه ای از شیعیان وارد نشدم که کتاب های اهل سنت در آن نباشد، اما باید عالمان اهل سنت هم کتاب های شیعیان را در کتابخانه های شخصی خود داشته باشند.

رئیس شاخه جنوب جماعت علمای عراق با بیان اینکه در عراق تجربه هایی زیادی داریم که فاصله بین شیعیان و اهل سنت را از بین ببریم، ابراز داشت: تلاش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در عراق، تلاش حقیقی است و موسسات مختلفی با این مجمع همکاری دارند.

الملا تقریب بین عالمان اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: هر زمانی که یک عالم سنی به علمای شیعه نزدیک می شود، او را به شیعه شدن متهم می کنند زیرا استکبار جهانی می خواهد که شیعیان و اهل سنت با هم دیگر در جنگ باشند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که جنگ در عراق و سوریه، جنگی بین شیعه و سنی نیست، بلکه جنگ تروریسم علیه مسلمانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha