پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
شهدا فلسطین

حوزه/ براین عقیده هستیم که دفاع از مردم فلسطین و قبله اول مسلمانان ، مسئله فقهی است چون همه فقها بر حمایت از مظلوم در مقابل ظالم اتفاق دارند.

حجت الاسلام مفتح درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، به نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس از روز های مهم در کشور به شمار می رود، دلیل اهمیت آن حمایت از مردم مسلمان و مظلون فلسطین است

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه در اهمیت روز قدس همه کشورها سهیم و شریک هستند، افزود: این روز جهانی است، متعلق به همه مردم مسلمان دنیا است. در این روز همه مسلمانان درحالی که روزه دارند به خیابانها می آیند و از مسلمانان مظلوم فلسطین در برابر ظلم دفاع می کنند. روز قدس از اهمیت خاصی در تقویم جمهوری  اسلامی و کشورهای اسلامی برخوردار است چون این روز، روز حمایت از مردم مستضعف فلسطین در برابر اشغال گران است.

وی با بیان اینکه بنیان گذارکبیر انقلاب در انتخاب این روز، کار بسیار بزرگی انجام داده و این انتخاب نشان از دقت و فهم درست از شرایط آن زمان دارد، عنوان کرد: امام خمینی(ره) به خوبی با انتخاب این روز به عنوان روز قدس، از مظلوم در مقابل ظالم دفاع و حمایت کرد.

 حجت الاسلام مفتح با بیان اینکه مسئله دفاع از فلسطین قبل از پیروزی انقلاب به صورت آرمان و بسیاری از شخصیت های خاص از این مسئله دفاع و حمایت و حتی برای کمک به مردم مظلوم فلسطین پول جمع آوری می کردند، اظهار داشت: همین مسئله بعدها شکل رسمی تری به خود گرفت وتبدیل به هدف مشخصی برای همه مسلمانان به رهبری بنیان گذار کبیر انقلاب شدو موجب شد مردم فلسطین حمایت همه جانبه مسلمانان جهان را پشت خود ببیند و به مبارزه علیه اسرائیل غاصب ادامه دهند و امیداور به پیروزی شوند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: نباید فراموش کرد که قدس قبله اول مسلمانان بوده و از همین لحاظ اهمیت آن در بین مسلمانان بسیار زیاد است.

وی اظهار داشت: ما براین عقیده هستیم که دفاع از مردم فلسطین و قبله اول مسلمانان، مسئله فقهی است چون همه فقها بر حمایت از مظلوم در مقابل ظالم اتفاق دارند.

40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha