سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام محمدی قایینی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی گفت: متاسفانه امروز فرهنگ بیگانه در زندگی مردم تا حدودی جای گرفته برای مثال عده ای با حیواناتی همچون سگ که نجس است، زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان ظهر امروز در درس سبک زندگی اسلامی مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: متاسفانه امروز فرهنگ بیگانه در زندگی مردم تا حدودی جای گرفته برای مثال عده ای با حیواناتی همچون سگ که نجس است، زندگی می کنند که دارای آفات فراوانی است.

وی تصریح کرد: حیواناتی همچون سگ دارای فواید فراوانی برای انسان است، اما در اسلام این حیوان نجس العین است و در تعالیم اسلامی نگهداری این حیوان برای تفریح مذمت شده و صد البته که این مساله ریشه علمی دارد.

این استاد حوزه با بیان اینکه به فکر آسایش بودن در زندگی اشتباهی بزرگ است، اظهار داشت: عده ای فکر می کنند که این دنیا برای محل آسایش است، اما باید بدانند این دنیا محل آزمایش است.

وی در ادامه افزود: زندگی های امروزی همه اش شده تجمل گرایی و همه زندگی هایشان را با قرض و وام ادامه می دهند و خیلی از مشکلات و بدهکاری ها در جامعه به علت عدم اصلاح الگوی مصرف است.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی با اشاره به جایگاه زن در خانواده خاطرنشان کرد: پیشرفت مرد در گرو صالح بودن خانه و خانواده است و این ویژگی تنها در وجود زن نهفته است و امام خمینی(ره) به همین سبب بیان کردند که از دامن مرد زن به معراج می رود.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که بینش و تربیت ها متفاوت است و تجمل گرایی نیز در جامعه رو به افزایش است آمار طلاق متاسفانه بالا رفته؛ به همین سبب انتخاب گزینه صحیح در زندگی مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: امیر مومنان علی(ع) می فرماید هیچ گاه نشد که من وارد خانه بشوم و با دیدن حضرت فاطمه(س) تمام خستگی هایم بیرون نرود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات فعالیت زن بیرون از خانه اظهار کرد: زن دارای رسالتی عظیم و مقامی بالا است، خانواده داری وظیفه زن است که این شان ملائکه و انبیا است، چرا زنان در شغل مردان قرار گرفته اند و متاسفانه دولت از حضور زنان در ادارات حمایت می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha